Α΄ Γυμνασίου ØΟι μαθητές που διδάσκονται τις θεματικές ενότητες «Επικοινωνώ, αισθάνομαι ... είμαι ο εαυτός μου» και «Ζούμε μαζί» θα επισκεφθούν το Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας, όπου θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Γεια σου κύριε Φόβε!». Στόχος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν, να επεξεργαστούν και να αντιμετωπίσουν το συναίσθημα του φόβου μέσα από το παιχνίδι με τα εκθέματα.
ØΟι μαθητές που διδάσκονται τις θεματικές ενότητες ««Μαθητές εν δράσει: Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία» και «Το σχολείο ως κοινότητα: Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο» θα επισκεφθούν τα γραφεία της Μ.Κ.Ο. «Γιατροί χωρίς σύνορα», όπου θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη δράση της οργάνωσης και να ακούσουν εμπειρίες εθελοντών. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών ως προς την εθελοντική δράση και η καλλιέργεια εθελοντικής συνείδησης.
ØΟι μαθητές που διδάσκονται τη θεματική ενότητα «Φροντίζω τον εαυτό μου» θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της εταιρείας «Δρω» με τίτλο «Πρόληψη και αντιμετώπιση». Στόχος είναι, μέσα από δραστηριότητες προγραμματισμένης περιπέτειας, οι μαθητές να μάθουν να αναγνωρίζουν και να προλαμβάνουν περιστατικά που θα μπορούσαν να τους θέσουν σε κίνδυνο.
B΄ Γυμνασίου
ØΤμήματα Πετοσφαίρισης και Στίβου
Στο πλαίσιο των βιωματικών δράσεων το σχολείο μας θα επισκεφθεί τοΟλυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (Ο.Α.Κ.Α.). Οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο Ολυμπιακό Στάδιο και να παρακολουθήσουν μία παρουσίαση σχετικά με την κατασκευή του, αλλά και τις δράσεις του έως σήμερα. Επιπλέον, θα τους δοθεί η δυνατότητα να αθληθούν και να ψυχαγωγηθούν στις εγκαταστάσεις του Σταδίου.
ØΤμήματα Λογοτεχνικής Συντροφιάς και Keep calm and learn English
Στο πλαίσιο των βιωματικών δράσεων τα τμήματα αυτά θα επισκεφτούν το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας«Καρπός» και θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα Λογοτεχνία και κινηματογράφος: «Όλιβερ Τουίστ: Ένα βιβλίο, τρεις σκηνοθέτες».
Πώς λέμε ιστορίες με την κάμερα; Πώς γίνεται και τρεις διαφορετικοί σκηνοθέτες αφηγούνται διαφορετικά την ίδια ιστορία; Παρακολουθώντας αποσπάσματα από τρεις ταινίες, οι μαθητές αναλύουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία και την αφήγηση.
ØΘεατρική ομάδα της Β΄ τάξης και Γ1-Γ2-Γ4
Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν στο Θέατρο «Κιβωτός» την παράσταση «Ο κουρέας της Σεβίλλης» σε κείμενο και σκηνοθεσία Κάρμεν Ρουγγέρη. Το έργο διασκευασμένο με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή , κρατάει τα πιο μελωδικά μέρη της όπερας και μετατρέπει τις άριες και τα φωνητικά σύνολα σε τραγούδια δημιουργώντας μια όμορφη θεατρική εικόνα. Όλα αυτά ενώνονται μεταξύ τους με αφήγηση, θεατρικούς διαλόγους, σκηνικά που χορεύουν και πολύχρωμα κουστούμια με άρωμα εποχής κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών.
ØΓ3 Γυμνασίου
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού οι μαθητές του Γ3 θα πραγματοποιήσουν επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Τυποποιημένων Τροφίμων TastyFoods-PepsiCo. Στόχος είναι οι μαθητές να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης και τις επαγγελματικές εξειδικεύσεις που υπάρχουν στον χώρο της σύγχρονης βιομηχανίας. Τετάρτη 2/12/2015
Α΄ Γυμνασίου
ØΑ1 και Α3: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το νέο «Μουσείο τής Ακρόπολης», όπου θα ξεναγηθούν στην αίθουσα των κλιτύων της Ακρόπολης και στην αίθουσα των αρχαϊκών έργων, ενώ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βιντεοπαρουσίαση με θέμα τον Παρθενώνα και τον γλυπτό του διάκοσμο, αλλά και να θαυμάσουν την ενσωμάτωση τής ζωφόρου τού Παρθενώνα στον ορθογώνιο τσιμέντινο πυρήνα τού Μουσείου.
ØΑ2 και Α4: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το «Ίδρυμα Ευγενίδου», όπου θα παρακολουθήσουν την ψηφιακή προβολή «Το Μυστήριο της Ζωής», στο πλαίσιο της οποίας επιχειρείται να απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με το ξεκίνημα της ζωής στη γη και την εξέλιξη των ειδών, αλλά και τη «Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας», στο πλαίσιο της οποίας περιλαμβάνονται πειράματα για το φως και τις οπτικές ψευδαισθήσεις και σχετικές διαδραστικές δραστηριότητες.
Β΄ Γυμνασίου
ØΒ1: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας, όπου θα παρακολουθήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με στόχο τη γνωριμία με την παραδοσιακή ελληνική διατροφή και τα βασικά προϊόντα της ελληνικής γης. Στη συνέχεια, θα επισκεφθούν τη γειτονική Βαρβάκειο Αγορά, όπου θα ανακαλύψουν τις ιστορίες πίσω από την παλιότερη αγορά της Αθήνας και θα εξοικειωθούν με τα είδη, την εποχικότητα και τη διατροφική αξία των τροφών.
ØΒ2 και Β3: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το Μουσείο «Atelier Σπύρου Βασιλείου», όπου θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η αγαπημένη Αθήνα του μπάρμπα Σπύρου». Στόχος είναι, μέσα από την εικαστικήμαρτυρία του Σπύρου Βασιλείου, οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη μεταμόρφωση του αστικού τοπίου της Αθήνας και του τρόπου ζωής από το 1930 έως την εποχή της ραγδαίας αστικοποίησης.
ØΒ4: Οι μαθητές θα επισκεφθούν τη Μ.Κ.Ο. «ActionAid», όπου θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κάνω το δίκαιο δικαίωμα». Στόχος είναι, μέσα από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές να διεκδικήσουν, να αντιπαρατεθούν και να προβληματιστούν σχετικά με την κατανομή των φυσικών πόρων, την ανισότητα και τη δικαιοσύνη.
Γ΄ Γυμνασίου
ØΓ1 και Γ3: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το Κέντρο εκπαιδευτικών δράσεων και διαπολιτισμικής επικοινωνίας «Καρπός», όπου θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Αnimation: Tα υλικά ζωντανεύουν». Στόχος είναι, μέσα από τη χρήση διαφορετικών υλικών, να πειραματιστούν με την τεχνική του stop motion και να φτιάξουν ένα μικρό ταινιάκι animation.
ØΓ2: Οι μαθητές θα επισκεφθούν την Εστία Γνώσης και Επιστημών Χαλκίδας, όπου θα παρακολουθήσουνεπιστημονικές και διδακτικές δραστηριότητες και θαεξοικειωθούν με σχετικές έννοιες και θεωρίες στον χώρο, κυρίως της Αστρονομίας – Αστροφυσικής, των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής.
Συγκεκριμένα θα έχουν τη δυνατότητα:
ØΝα γνωρίσουν έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των εννοιών και των νόμων που διέπουν το Σύμπαν. Η ανάγκη για τη γνώση αυτή καθίσταται πλέον επιτακτική μετά την, δυστυχώς, πλήρη κατάργηση του μαθήματος της Αστρονομίας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας μας. ØΜε διαδραστικό τρόπο να εισχωρήσουν στον χώρο των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής.
ØΓ4: Οι μαθητές θα επισκεφθούν το «Κτήριο Πινακοθήκης Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα», όπου θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μεσοπόλεμος και μεταπολεμικά χρόνια-Πνευματική ζωή και τέχνη». Στόχος είναι να πραγματοποιηθεί μια διαδρομή στη νεότερη ιστορία, από τη Μικρασιατική Καταστροφή έως την Κατοχή, την Ανασυγκρότηση και την Επταετία, μέσα από την κοινή αφήγηση της λογοτεχνικής παραγωγής και της παράλληλης καλλιτεχνικής δημιουργίας της λεγόμενης μεσοπολεμικής γενιάς.
Πέμπτη 4/2/2016 ØΑ1-Α2:Οι μαθητές θα επισκεφθούν το Μουσείο «Atelier Σπύρου Βασιλείου», όπου θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η αγαπημένη Αθήνα του μπάρμπα Σπύρου». Στόχος είναι, μέσα από την εικαστική μαρτυρία του Σπύρου Βασιλείου, οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη μεταμόρφωση του αστικού τοπίου της Αθήνας και του τρόπου ζωής από το 1930 έως την εποχή της ραγδαίας αστικοποίησης.
ØΑ3-Α4: Οι μαθητές θα επισκεφτούν το «Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα» και θα παρακολουθήσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα:
α) Βότανα και ιδιότητες αυτών. Γνωριμία με τα βότανα και τη χρησιμοποίησή τους (κάθε μαθητής παίρνει μαζί του φεύγοντας δείγματα βοτάνων).
β) Παρασκευή φυτικών καλλυντικών.Οι μαθητές μαθαίνουν να παρασκευάζουν καλλυντικά από φρούτα, λαχανικά και βότανα, με οδηγό παραδοσιακές συνταγές.
ØΒ1: Οι μαθητές θα επισκεφτούν το «Μουσείο Ισλαμικής τέχνης» και θα έρθουν σε γνωριμία με τον ισλαμικό πολιτισμό μέσα από την παρουσίαση της συλλογής του. Η περιήγηση στους χώρους του μουσείου που διαρθρώνονται χρονολογικά, γίνεται αφορμή για ανακάλυψη των βασικών πτυχών της ισλαμικής τέχνης και του πολιτισμού. Τα εκθέματα ,αλλά και το τμήμα του αρχαίου τείχους της Αθήνας στο υπόγειο δίνουν την ευκαιρία να συζητηθούν το θέμα της συντήρησης και της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.
ØΒ2-Β3-Β4 : Οι μαθητές θα επισκεφτούν το «Μουσείο Ηρακλειδών» και θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά», το οποίο αποτελεί συμπλήρωμα της σχολικής διδασκόμενης ύλης στην κατεύθυνση της διδακτικής διαθεματικότητας, συνδέοντας τα μαθηματικά με την ιστορία της επιστήμης και της τέχνης, τη φιλοσοφία και τα κλασικά γράμματα.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πορεία αναζήτησης της διασύνδεσης επιστήμης, τέχνης και μαθηματικών, μέσα από δραστηριότητες που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση με διαδραστικά και παραστατικά εκθέματα εκλαΐκευσης και κατανόησης της επιστημονικής σκέψης, καθώς κι επιλεγμένα έργα τέχνης από τα σημαντικότερα εικαστικά ρεύματα, έτσι όπως παρουσιάζονται στη μόνιμη Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω» στο Κεντρικό Κτήριο του Μουσείου Ηρακλειδών (Α΄ και Β΄ όροφος).
ØΓ1: Στα πλαίσια του Μήνα Εφηβείας που διοργανώνουν οι εκδόσεις Πατάκη οι μαθητές θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα “Από τη γιαγιά στο χωριό στις αγορές του κόσμου» στα γραφεία της εταιρείας Apivita.Το μέλι, ο βασιλικός πολτός, το θυμάρι, η ελιά, η τσουκνίδα και πολλά άλλα δώρα της ελληνικής φύσης χρησιμοποιήθηκαν για πολλά χρόνια στο παρελθόν ως αυτοσχέδια ιάματα ή ως εξαιρετικά ήδη καλλωπισμού για το ανθρώπινο σώμα και αποτέλεσαν συστατικά υψηλής θρεπτικής αξίας για την τοπική κουζίνα. Σήμερα, αυτή η μαγεία της φύσης χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με την επιστημονική γνώση για να δημιουργηθούν προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, τα οποία ταξιδεύουν στις αγορές του κόσμου καθώς και γαστρονομικές προτάσεις που ξεχωρίζουν διεθνώς.
Οι μαθητές θα γνωρίσουν τον πλούτο αυτό, θα συζητήσουν για την επιχειρηματικότητα που δημιουργεί ισχυρά ελληνικά brand names και μέσα από ένα ομαδικό παιχνίδι θα ανακαλύψουν μυστικά της παραγωγής και προώθησης προϊόντων φτιαγμένων με συστατικά από την ελληνική γη.
ØΓ2-Γ3:Οι μαθητές θα επισκεφτούν τη Μ.Κ.Ο. ActionAidκαι θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Τροφή για Σκέψη». Μία μπανάνα, ένα ποτήρι ζεστός καφές ή τσάι, ένα κομμάτι σοκολάτα θα μπορούσε να είναι η αρχή ενός νοστιμότατου πρωινού για κάποιον κάτοικο του αναπτυγμένου κόσμου! Τι είναι όμως για ένα κάτοικο του αναπτυσσόμενου; Μέσα από παιχνίδια ρόλων, οι έφηβοι βιώνουν την πολυπλοκότητα, και όχι μόνο, των παραγωγικών διαδικασιών της τροφής, που φτάνει στο πιάτο μας. Είναι όντως τόσο απλό όσο το φαντάζονται;
Γ4:Οι μαθητές θα επισκεφθούν την «Εστία Γνώσης και Επιστημών Χαλκίδας», όπου θα παρακολουθήσουν επιστημονικές και διδακτικές δραστηριότητες και θαεξοικειωθούν με σχετικές έννοιες και θεωρίες στον χώρο, κυρίως της Αστρονομίας – Αστροφυσικής, των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής.
Συγκεκριμένα θα έχουν τη δυνατότητα:
ØΝα γνωρίσουν έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των εννοιών και των νόμων που διέπουν το Σύμπαν. Η ανάγκη για τη γνώση αυτή καθίσταται πλέον επιτακτική μετά την, δυστυχώς, πλήρη κατάργηση του μαθήματος της Αστρονομίας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας μας.
ØΜε διαδραστικό τρόπο να εισχωρήσουν στον χώρο των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής.
Παρασκευή 11/3/2016
ØΑ΄ και Β΄ Γυμνασίου :Οι μαθητές θα μεταβούν στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης», όπου θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ομήρου Ιλιάδα» σε παραγωγή Κάρμεν Ρουγγέρη. Η διαφορετικότητα της παράστασης έγκειται στην εστίαση στις προσωπικότητες των ηρώων και στα αίτια του Τρωικού Πολέμου, αλλά και στην ολοκλήρωση του Τρωικού Πολέμου μιλώντας για το θάνατο του Αχιλλέα, τον Δούρειο Ίππο και την καταστροφή της Τροίας.
ØΓ΄ Γυμνασίου: Οι μαθητές θα μεταβούν στο Θέατρο «Θησείο», όπου θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» του ομώνυμου έργου του William Shakespeare, σε διασκευή των Κώστα Γάκη, Αθηνάς Μουστάκα και Κωνσταντίνου Μπιμπή. Δύο νέοι ηθοποιοί παίζουν όλους τους ρόλους του έργου σε ένα τρελό παιχνίδι παρενδυσίας και μεταμορφώσεων, σε μια θεατρική περιπέτεια που ισορροπεί ανάμεσα στον εμφύλιο σπαραγμό και το ξύπνημα του έρωτα.