Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
Επιμορφωτικά διαδικτυακά σεμινάρια για την ανεστραμμένη τάξη

Με πρωτοβουλία τής Διευθύντριας τού Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού κ. Νέλλης Παππά, φιλολόγου PhD, και τού Διευθυντή τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών και Συντονιστή Φυσικών Επιστημών τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Μάνου Πετράκη, Φυσικού PhD, και σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Επαγγελματικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Δυτικής Ελλάδος, διοργανώθηκαν τρία δίωρα επιμορφωτικά διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα «Ανεστραμμένη τάξη: δίδαξε με αναστροφή - μάθε με συμμετοχή», στις 23 Νοεμβρίου, στις 14 Δεκεμβρίου 2022 και στις 11 Ιανουαρίου 2023.

Τα σεμινάρια αυτά, τα οποία παρακολούθησαν πάνω από 600 εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων και ειδικοτήτων από όλη την Ελλάδα (μέχρι και από την ακριτική Χάλκη), συνιστούν ολοκληρωμένη πρόταση διαφοροποιημένης μάθησης σχετικά με το μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης.

Αρχικά ο δρ Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργανωτικός Συντονιστής ΣΕΕ Πληροφορικής, έθεσε το θεωρητικό πλαίσιο και μίλησε αναλυτικά για τα στάδια εφαρμογής τού μοντέλου.

Κατόπιν, τη σκυτάλη πήραν οι εισηγητές κ. Νικόλαος Μακροδήμος, ΠΕ70, MΕd, με θέμα «Τεχνολογία και Ανεστραμμένη Τάξη» και «Εκπαιδευτικά Σενάρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»Θεοδοσία Κλουκίνα, ΠΕ02, και Νικόλαος Γιαννακόπουλος, ΠΕ04.02, MSc, MΕd, εκπαιδευτικός στο Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, με θέμα «Εκπαιδευτικά σενάρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», καθώς και η δρ Αγγελική Γαριού, ΣΕΕ Φυσικών Επιστημών, με θέμα «Η πρόκληση τής Ανεστραμμένης τάξης: πλεονεκτήματα και προβληματισμοί».

Οι εισηγητές και εισηγήτριες, με διαφάνειες, βίντεο και πλούσιο εποπτικό υλικό, ανέπτυξαν πλήρως το καινοτόμο μοντέλο τής ανεστραμμένης τάξης για όλες τις βαθμίδες και τα διδακτικά αντικείμενα.

Μέσα από συγκεκριμένα διδακτικά σενάρια, ερωτήσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, εκτενή βιβλιογραφική τεκμηρίωση, τροφοδότηση από εφαρμογές τού μοντέλου σε σχολεία εντός και εκτός Ελλάδος, προτάσεις για δοκιμή στη σχολική πράξη, με σχεδιασμό και ανατροφοδότηση μαθήματος, αναφορά σε ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία, έδωσαν σαφή και πλήρη εικόνα για τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή τού μοντέλου στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Εντυπώσεις τελειοφοίτων από τη Ρόδο και τη Χάλκη

Παραθέτουμε εντυπώσεις τελειοφοίτων μας από την επίσκεψή τους στη Ρόδο και κυρίως την Χάλκη στο πλαίσιο της πενθήμερης εκδρομής της Γ’ λυκείου (12-16 Δεκεμβρίου 2022):

«Τα παιδιά στη Χάλκη ζούνε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα από εμάς. Είναι σίγουρα μια εμπειρία που θα θυμάμαι σε όλη μου τη ζωή.»
Ανδριάνα Μ.

«Η Ρόδος ήταν ένας ξεχωριστός προορισμός. Επισκεφτήκαμε ιδιαίτερα μέρη που μου έκαναν εντύπωση. Ειδικότερα με την επίσκεψη μας στη Χάλκη, όπου αντικρίσαμε μια άλλη πραγματικότητα, είμαι εντυπωσιασμένη.»
Αθηνά Σ.

«Η αγαπημένη μου δραστηριότητα ήταν η επίσκεψη στη Χάλκη. Το περιβάλλον εκεί ήταν υπέροχο, ξέφευγε από την πραγματικότητα. Γενικά η Ρόδος μου άρεσε πολύ και πέρασα τέλεια.»
Ντέσυ Π.

«Πολύ καλός προορισμός (η Ρόδος) ακόμα και τον χειμώνα. Τα μέρη που επισκεφτήκαμε ξεχωριστά και η παρέα ακόμα καλύτερη! Μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου!»
Έλενα Τζ.

«Η εκδρομή αυτή θα μείνει σίγουρα αξέχαστη λόγω των δραστηριοτήτων που κάναμε και των περιοχών που επισκεφθήκαμε. Ειδικότερα, η Χάλκη μου άρεσε περισσότερο γιατί είδαμε έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτόν που έχουμε συνηθίσει.»
Μυλωνάς Κυριάκος

001
Το Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού στην Ρόδο και τη Χάλκη

Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πενθήμερη εκδρομή της Γ’ λυκείου στην Ρόδο και τη Χάλκη.
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, οι τελειόφοιτοι του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια Νέλλη Παππά και τους εκπαιδευτικούς Μαρία Βενετή, Μαρία Στρατοπούλου, Κώστα Ήμελλο, Χρήστο Βραχνό και Λευτέρη Πολίτη, επισκέφθηκαν σημαντικές τοποθεσίες και χώρους υψηλού ιστορικού, περιβαλλοντικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος: το λιμάνι Μαντράκι, την αρχαία Ρόδο, το Monte Smith, την μεσαιωνική πόλη της Ρόδου μέσω της πύλης Ντ’ Αμπουάζ, το παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, την οδό των Ιπποτών, το επιβλητικό Δημαρχείο Ρόδου, τις ιαματικές πηγές Καλλιθέας, τον οικισμό της Λίνδου με την ακρόπολή της, το Μουσείο Μέλισσας που είναι και έδρα της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου, το Ενυδρείο Ρόδου, την αρχαία Κάμειρο, το Μοναστήρι Φιλερήμου, την περιοχή της Ιαλυσού και την παραλία της Ιξιάς με τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Εκδήλωση για τη Μικρασιατική Καταστροφή


Την Τρίτη 29 Νοεμβρίου, επισκέφθηκαν το Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού δύο πολύ σημαντικοί ομιλητές και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, ο κ. Άγγελος Συρίγος και ο κ. Ευάνθης Χατζηβασιλείου, οι οποίοι επί δύο διδακτικές ώρες συζήτησαν μεταξύ τους και με μαθητές της Β’ και Γ’ λυκείου του σχολείου μας στο Θέατρο Ψυχικού για τα 100 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Την εκδήλωση προλόγισε η Διευθύντρια Νέλλη Παππά, η οποία τόνισε τη σημασία της ιστορικής αναδίφησης και την ανάγκη ψύχραιμης αποτίμησης της Μικρασιατικής Καταστροφής στο πλαίσιο μιας υγιούς διαδικασίας εθνικής αυτοκριτικής και αυτογνωσίας. Η κ. Παππά επέμεινε σε ένα απόσπασμα από το πρόσφατο βιβλίο των Συρίγου-Χατζηβασιλείου με τίτλο «Μικρασιατική Καταστροφή 50 ερωτήματα και απαντήσεις» που αναφέρει το εξής: «Ο σεβασμός προς την απώλεια είναι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε στη νηφάλια και ουσιαστική αποτίμηση.». Παρουσίασε τους δύο ομιλητές με τις ιδιότητές τους: ο κ. Άγγελος Συρίγος είναι αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής στο Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου. Βουλευτής Α’ Αθηνών, Υφυπουργός Παιδείας και Εταίρος της Φ.Ε. και κ. Ευάνθης Χατζηβασιλείου είναι καθηγητής της Ιστορίας του Μεταπολεμικού Κόσμου στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γενικός Γραμματέας του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και μέλος του Δ.Σ. της Φ.Ε.

Διδακτικές επισκέψεις του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού για τον μήνα Νοέμβριο
Ο Σύλλογος διδασκόντων του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού και η Διεύθυνση του σχολείου οργάνωσαν στις 25 Νοεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, τις ακόλουθες διδακτικές επισκέψεις, με γνώμονα τα ειδικά ενδιαφέροντα των μαθητών ανά τάξη και τμήμα: οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ λυκείου επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον) και στο Μουσείο της Τραπέζης της Ελλάδος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ λυκείου ξεναγήθηκαν στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι, οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ1 Ανθρωπιστικών Σπουδών επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στη Νομική Σχολή Αθηνών, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ιατρικών και Πολυτεχνικών τμημάτων Γ2, Γ3, Γ4 και Γ5 επισκέφθηκαν την πρότυπη εργοστασιακή μονάδα της φαρμακοβιομηχανίας Iasis Pharma στο Κορωπί και οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Οικονομίας και Πληροφορικής Γ6 και Γ7  ξεναγήθηκαν στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. 

Γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου στο Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού

Την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου, η μαθητική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τίμησαν στο Θέατρο των Αρσακείων την 49η επέτειο από την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου.
Η Διευθύντρια του σχολείου Νέλλη Παππά σε λόγο που εκφώνησε αναφέρθηκε στο χρονικό της Εξέγερσης, αλλά και στο πάντα επίκαιρο αίτημα των φοιτητών του Πολυτεχνείου που ήταν η δημοκρατία. Η κ. Παππά μίλησε σε μαθητές και συναδέλφους για τη Μεταπολίτευση και για τους λόγους που καθιστούν την αντιπροσωπευτική δημοκρατία ευάλωτη στον σύγχρονο κόσμο. Τόνισε ότι η δημοκρατία απαιτεί πολίτες ενημερωμένους και ενεργούς, ότι αποδείχθηκε ανθεκτικότερη από κάθε είδους αμφισβήτηση -και ήταν πολλές- μέσα στον 20ό αιώνα και ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, θεωρείται τόσο αυτονόητη που γι’ αυτό μάς χρειάζεται όλους σε εγρήγορση ώστε να τη διαφυλάξουμε.
Ακολούθησε γιορτή την οποία προετοίμασε και παρουσίασε με πολλή φροντίδα ομάδα τελειοφοίτων μαθητών και μαθητριών μας και επιμελήθηκαν οι φιλόλογοι Μαρία Μπουζινέλου, Μαρία Στρατοπούλου και Αχιλλέας Παπαθανασίου. Η γιορτή έπλεξε το χρονικό της εποχής με λογοτεχνικά κείμενα και πλαισιώθηκε κατάλληλα από τραγούδια που προετοίμασε με ολιγομελή χορωδία η μουσικός του σχολείου Κωνσταντίνα Γύφτουλα. Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στη γιορτή πήραν στο τέλος από ένα κόκκινο γαρίφαλλο, που θυμίζει τον αγώνα των φοιτητών του Πολυτεχνείου το 1973.

Συμμετοχή του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στο 8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ATSMUN Πατρών

Το Β’ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού, με 16 μαθητές από την Α’ και Β’ τάξη, συμμετείχε στο 8ο μαθητικό συνέδριο Model United Nations (ATSMUN), που διοργανώθηκε από τα Αρσάκεια Τοσίτσεια Σχολεία Πατρών, στις 3-6 Νοεμβρίου 2022. Το ATSMUN ανήκει από το 2019 στο πρόγραμμα συνεργασίας του THIMUN (The Hague International Model United Nations) , που είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό συνέδριο MUN με έδρα τη Χάγη και το οποίο παρέχει υποστήριξη σε επιλεγμένο αριθμό συνεδρίων σε όλες τις χώρες του κόσμου. Το συνέδριο, που αποτελεί μια τριήμερη προσομοίωση των διασκέψεων και των εργασιών που πραγματοποιούνται στα Ηνωμένα Έθνη με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση των μαθητών σχετικά με διεθνή θέματα υψίστης σημασίας, διεξήχθη στα Αγγλικά, σε συνθήκες υψηλού ανταγωνισμού, με συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαθητών από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το φετινό συνέδριο ήταν υβριδικό, για πρώτη φορά, με αρκετούς συμμετέχοντες.

Η επέτειος του ΟΧΙ στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού

Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022 η μαθητική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τίμησαν την επέτειο τού ΟΧΙ, αφού συγκεντρώθηκαν όλοι μαζί στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού.

Μετά την παράδοση τής Σημαίας στον φετινό σημαιοφόρο τού Σχολείου Γαβριήλ Ιωαννίδη, η Διευθύντρια κ. Νέλλη Παππά απευθύνθηκε στον σημαιοφόρο και τους παραστάτες, μιλώντας τους για την ιερότητα τού εθνικού συμβόλου και συγχαίροντάς τους για την επίδοση και το ήθος τους.

Τον πανηγυρικό τής ημέρας εκφώνησε ο φιλόλογος κ. Γιάννης Καργάκος, ο οποίος με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό σε διαφάνειες αναφέρθηκε στα γεγονότα τού Β΄Παγκοσμίου Πολέμου με έμφαση στα έργα και τον ρόλο τού ελληνικού λαού στη νίκη κατά των δυνάμεων τού Άξονα.

Εν συνεχεία η μαθητική κοινότητα παρακολούθησε την εορτή που προετοίμασε με πολλή φροντίδα το Α΄Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού.

Η Διευθύντρια κ. Παππά στο τέλος τής εκδήλωσης ευχαρίστησε τους συντελεστές τής παράστασης, καθώς και τη Διευθύντρια τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου κ. Ευδοκία Πατσιλινάκου, η οποία παρευρέθη στην εορτή.

Η συγκίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν έκδηλη, καθώς μπόρεσαν μετά από δύο χρόνια πανδημίας να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εορτή στο Θέατρο και να τιμήσουν όλοι μαζί την εθνική επέτειο χωρίς σοβαρούς περιορισμούς.

«Την ιδέα που έχουμε για την ελευθερία την οφείλουμε στην Ελλάδα, μαζί με άλλες πολλές που κάνουν τον άνθρωπο περήφανο. Γι’ αυτό, βεβαίως, η είσοδος των Γερμανών στην Αθήνα υπήρξε γι’ αυτούς που με περιβάλλουν και για μένα τον ίδιο το πιο σπαρακτικό σύμβολο των όσων υποφέραμε πέντε ολόκληρα χρόνια». Μ΄ αυτά τα λόγια ο νομπελίστας συγγραφέας Albert Camus απέτισε τον δικό του φόρο τιμής στους Έλληνες και επέλεξε να κρατήσει άσβεστο στην παγκόσμια μνήμη τον αγώνα τους, αγώνα της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού ενάντια στον φασισμό, τη βαναυσότητα, τον ευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, το ολοκαύτωμα.

Από τις στιγμές που χαράχτηκαν ανεξίτηλα στη συλλογική μνήμη όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας, ήταν αυτή του ηχηρού «ΟΧΙ», του λαού μας, την 28η Οκτωβρίου του 1940, όταν το έθνος μας έκανε μια συμφωνία με τον Θεό και τον θάνατο, αφού γνώριζε από παλιά ότι για να κερδηθεί η ψυχή απαιτείται η απώλειά της.

Στην κρίσιμη αυτή στιγμή, ο ελληνικός λαός που είχε επί εικοσιπέντε χρόνια διαποτισθεί από το δηλητήριο του Διχασμού, παραμέρισε πολώσεις και μικρότητες και έδωσε τον ύψιστο αγώνα στα πεδία των μαχών εναντίον της Ιταλίας αρχικά και της Γερμανίας του Άξονα στη συνέχεια. Οι επιστρατευμένοι στρατιώτες έσπευσαν να παρουσιαστούν και παρά το γεγονός ότι τους δόθηκε περιθώριο πέντε ημερών, το 80% αυτών παρουσιάστηκαν την πρώτη κιόλας μέρα. Τους ακολούθησαν οι άμαχοι, οι οποίοι συντονίστηκαν επίσης στον παλμό της πρώτης γραμμής. Οργανισμοί, φορείς, πνευματικά ιδρύματα, Εκκλησία, γέροι, γυναίκες, παιδιά κάθε ηλικίας, καλλιτέχνες συμμετείχαν με τον τρόπο τους στην προσπάθεια για την ενίσχυση του μετώπου και την κάλυψη των ελλείψεων της κρατικής μηχανής.