Αρχαία Ελληνικά
Στα Αρχαία Ελληνικά, σχεδόν το 1/4 των μαθητών τού Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών (22,4% έναντι τού πανελλαδικού 5,8%) έγραψαν πάνω από 17 (ενώ το 40,6% έγραψε πάνω από 15). Χαρακτηριστικά, το 1/3 των μαθητών Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού έγραψε πάνω από 16, όταν σε πανελλαδικό επίπεδο το 1/3 των μαθητών Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού έγραψε κάτω από τη βάση. Οι επιδόσεις των μαθητών μας στο συγκεκριμένο μάθημα είναι διαχρονικά υψηλές, ανεξάρτητα μάλιστα από τη δυσκολία των θεμάτων που ζητούνται στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Σε αυτό συντελεί και η ενίσχυση των διδακτικών ωρών τού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου, οπότε οι μαθητές θέτουν ιδιαίτερα γερά θεμέλια στη Γραμματική, στο Συντακτικό και, γενικότερα, στην επεξεργασία τού αδίδακτου κειμένου.
Ιστορία
Στην Ιστορία, σχεδόν οι μισοί μαθητές μας έγραψαν πάνω από 17, ποσοστό διπλάσιο από το αντίστοιχο πανελλαδικό (45,1% έναντι τού πανελλαδικού 22,4%), ενώ το 51,4% έγραψε πάνω από 15. Στην επιτυχία αυτή συμβάλλει η ενίσχυση των διδακτικών ωρών τού μαθήματος (8 ώρες στα Αρσάκεια έναντι 6 ωρών στα δημόσια σχολεία), η έγκαιρη ολοκλήρωση τής ύλης, οι πολλαπλές επαναληπτικές διαδικασίες και η μεγάλη εμπειρία των φιλολόγων που διδάσκουν το μάθημα στα Αρσάκεια.
Λατινικά
Στα Λατινικά σχεδόν οι μισοί μαθητές μας έγραψαν πάνω από 17 (48,3% έναντι τού πανελλαδικού 24,1%), ενώ το 56,6% έγραψε πάνω από 15, όταν σε πανελλαδικό επίπεδο σχεδόν οι μισοί μαθητές έγραψαν κάτω από τη βάση. Η επίδοση αυτή είναι εξαιρετική, αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι το μάθημα από το 2018 είχε καταργηθεί ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο. Στην μεγάλη επιτυχία των μαθητών συνέβαλε η εντατική προετοιμασία που είχαν κάνει οι μαθητές ήδη από τη Β΄ Λυκείου, η ενίσχυση του μαθήματος στην Γ΄ Λυκείου (7 ώρες στα Αρσάκεια έναντι 6 ωρών στα δημόσια σχολεία). Η επιτυχία των μαθητών στο εν λόγω μάθημα είναι διαχρονική στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία λόγω των εντατικών επαναλήψεων και τής εμβάθυνσης τής διδασκαλίας στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά τού λατινικού λόγου, την οποία επιτυγχάνουν οι εξειδικευμένοι επί τού αντικειμένου φιλόλογοι των Αρσακείων.
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ο αριθμός των μαθητών που έγραψαν πάνω από 17 είναι 6,1% έναντι τού πανελλαδικού 4,1%. Παράλληλα, πάνω από 15 έγραψε το 38,9% των μαθητών μας όλων των Προσανατολισμών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πανελλαδικά είναι 25,5%. Με δεδομένη τη διαχρονική δυσκολία τού συγκεκριμένου μαθήματος στο οποίο εξετάζονται οι μαθητές όλων των Προσανατολισμών, η επιτυχία αυτή οφείλεται όχι μόνο στην ενίσχυση των διδακτικών ωρών τού μαθήματος (8 ώρες στα Αρσάκεια έναντι 6 ωρών στο δημόσιο σχολείο) αλλά και στον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, που επιτρέπει στον φιλόλογο να διδάσκει σχεδόν εξατομικευμένα, και στη μεγάλη εξειδίκευση των φιλολόγων που διδάσκουν στους προσανατολισμούς. Η εμπειρία αυτή και οι αντίστοιχες επιτυχίες των μαθητών μας ενισχύθηκαν πολύ σε σχέση με την περσινή χρονιά, καθώς όλοι (μαθητές και εκπαιδευτικοί) εξοικειώνονται μέσω συνεχών επιμορφωτικών διαδικασιών με τον νέο τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης τού μαθήματος, στο οποίο πλέον συνεξετάζονται η Γλώσσα και η Λογοτεχνία. Παράλληλα στην επιτυχία των μαθητών συνετέλεσε σημαντικά και η προσπάθεια οριοθέτησης τού μαθήματος από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα διατυπωμένα με σαφήνεια θέματα των Πανελλαδικών.
Γενική εκτίμηση για τα μαθήματα τού Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών:
Οι μισοί από τους μαθητές έλαβαν βαθμολογίες πάνω από 17. Αυτό το ποσοστό δηλώνει ότι τουλάχιστον οι μισοί από τους μαθητές τού Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα μπουν στη Σχολή τής πρώτης προτίμησής τους.
Μαθηματικά
Στα Μαθηματικά , σχεδόν το 1/4 των μαθητών τού Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών (23,7% έναντι τού πανελλαδικού 11,9%) έγραψαν πάνω από 18 (ενώ το 36,6% έγραψε πάνω από 17 και το 53,4% πάνω από 15 με τα πανελλαδικά ποσοστά να είναι 19,4%και 34,3% αντίστοιχα ).
Στον προσανατολισμό Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπου διαχρονικά οι επιδόσεις σε πανελλαδικό επίπεδο είναι ιδιαίτερα χαμηλές, το 7,8% των μαθητών μας έγραψε πάνω από 17 έναντι τού πανελλαδικού 3,2% (ενώ το 18,3% έγραψε πάνω από 15 έναντι τού πανελλαδικού 8,3%)
Οι επιδόσεις των μαθητών μας είναι αξιοσημείωτη σε μια χρονιά όπου η δυσκολία των θεμάτων που ζητήθηκαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις ήταν μεγάλη. Σε αυτό συντελεί και η ενίσχυση των διδακτικών ωρών τού μαθήματος τόσο στην Γ’ Λυκείου όσο και στην Άλγεβρα τής Α’ και Β΄ Λυκείου, που αποτελεί τα θεμέλια των προαπαιτούμενων γνώσεων για τα Μαθηματικά τής Γ’.
Πληροφορική
Στην Πληροφορική το 55% των μαθητών μας τού Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψε πάνω από 16 όταν σε πανελλαδικό επίπεδο μόνο οι 3 στους 10 μαθητές πέτυχαν αντίστοιχη επίδοση. Η επιτυχία αυτή είναι πολύ σημαντική δεδομένου ότι η διδακτέα – εξεταστέα ύλη τού μαθήματος, για την σχολική χρονιά 2021-2022, αυξήθηκε με προσθήκη νέων θεματικών ενοτήτων, ενώ ταυτόχρονα τα θέματα των Πανελλαδικών τής φετινής χρονιάς στο μάθημα κρίθηκαν ως πιο απαιτητικά σε σχέση με αυτά των προηγούμενων δύο ετών.
Στην επιτυχία αυτή των μαθητών των Αρσακείων στο μάθημα Πληροφορικής συμβάλλει τόσο η ενίσχυση των διδακτικών ωρών τού μαθήματος (8 ώρες για το α’ τετράμηνο και 7 ώρες για το β’ τετράμηνο στα Αρσάκεια, έναντι 6 ωρών στα δημόσια σχολεία) όσο και η έγκαιρη ολοκλήρωση τής ύλης, οι επαναλήψεις, τα διαγωνίσματα προσομοιώσεων αλλά και η εμπειρία των καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα.