Σκοπός τού διαγωνισμού ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην προστασία τού περιβάλλοντος με σκοπό να πείσουν τους πολίτες, την τοπική αυτοδιοίκηση και διάφορες οργανώσεις να συνδράμουν στην αναβάθμιση τής φυτικής κληρονομιάς.
Το φυτικό μας περιβάλλον δεινοπαθεί ολόγυρά μας, τα χερσαία και τα υδρόβια φυτά βάλλονται από τη ρύπανση, υποβαθμίζονται εξαιτίας τής ανθρώπινης δραστηριότητας: φυσικό περιβάλλον μολυσμένο από μη βιοδιασπώμενα απορρίμματα, είδη φυτών υπό εξαφάνιση, επιβαρυμένη υδρόβια χλωρίδα...
Οι μαθητές εργάστηκαν συλλογικά από τον Νοέμβριο τού 2017 ώς τον Φεβρουάριο τού 2018 (14 διδακτικές ώρες), με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους, δημιουργώντας ένα βίντεο βασισμένο σε δικό τους σενάριο σχετικό με τη δική τους πρόταση για την ευαισθητοποίηση τού ανθρώπου ως ατόμου αλλά και των κοινωνιών τού σήμερα για την αναβάθμιση τού φυτικού περιβάλλοντος (χερσαία και υδρόβια φυτά τής πατρίδας μας) και την προστασία των φυτών υπό εξαφάνιση εξαιτίας τής ανθρώπινης δραστηριότητας .
Το μεγαλύτερο κομμάτι της εργασίας έγινε μέσα στην τάξη και είχε χαρακτήρα καθαρά εκπαιδευτικό και επιμέρους στόχους επικοινωνιακού, γλωσσικού και πολιτισμικού χαρακτήρα, με γνώμονα το επίπεδο γλώσσας των μαθητών (C1).
Αρχικά η καθηγήτρια ευαισθητοποίησε τους μαθητές μιλώντας τους για τον διαγωνισμό, το θέμα, τους οργανωτές αλλά κυρίως τον στόχο.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την πρώτη στιγμή και το ενδιαφέρον τους σε ό,τι έκαναν ήταν έκδηλο.
Την ημέρα τής Παγκόσμιας Ημέρας Γαλλοφωνίας, στις 15 Μαρτίου 2018, οι μαθητές, συμμετείχαν στην τελετή τής γιορτής και τής απονομής των βραβείων, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο τής Ελλάδας.
Εκεί βραβεύτηκαν με το πρώτο και μεγαλύτερο βραβείο που κερδίζουν μαθητές στην Ελλάδα, το Grand Prix. Τη βράβευση έκανε ο Πρέσβης τής Γαλλίας στην Ελλάδα.
Οι μαθητές που συνεργάστηκαν και κέρδισαν το Grand Prix είναι οι: Βέττα Αικατερίνη, Γκοτσόπουλος Αλέξης, Γκατζώνη Σίσσυ, Γυφτοπούλου Ελπίδα, Γυφτόπουλος Φραγκίσκος και Χατζατουριάν Ναϊρή
Υπεύθυνη Καθηγήτρια η κ. Χρύσα Παπουτσάκη
Περιγραφή δράσης:
Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τα οικολογικά προβλήματα τής χώρας μας, ενδιαφέρθηκαν για τον πλούσιο φυτικό μας πλούτο -επίγειο και υδρόβιο- που δυστυχώς δεινοπαθεί εξ αιτίας τόσο τής αμέλειας και αδιαφορίας τού ανθρώπου όσο και από εγκληματικές ενέργειες και παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον με σκοπό το χρηματικό όφελος.
Ερεύνησαν τη χρησιμότητα τής πλούσιας χλωρίδας τής χώρας μας, από αρχαιοτάτων χρόνων έως και σήμερα, με εφαρμογές στην ιατρική, την κοσμετολογία, την παραδοσιακή θεραπευτική, την υγιεινή διατροφή.
Στη συνέχεια συνέγραψαν διαλόγους και σενάριο και κατέληξαν στη δημιουργία ενός βίντεο -όπως απαιτούσε ο διαγωνισμός- με στόχο την παραίνεση προς όλους για τον σεβασμό και την προστασία τού περιβάλλοντός μας.
Τίτλος τής εργασίας τους ήταν: «Ben, qu'importe si c'est absurde? - Και τι έγινε που είναιπαράλογο;»
Χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους, τη φαντασία τους και το χιούμορ τους και ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισαν την παρουσίασή τους ήταν ανατρεπτικός, σκωπτικός, με κωμικά και δηκτικά στοιχεία ως προς τον λόγο-σενάριο, ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον τού θεατή και να παρακινήσει όλους να ασχοληθούν σοβαρά με το τόσο σημαντικό ζήτημα τής προστασίας τής φυτικής μας κληρονομιάς, και να συνδράμουν στην αναβάθμιση τού φυτικού μας περιβάλλοντος.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/foreign-languages-new/french/student-activities/35778-brabeio-grand-prix-ston-diagwnismo-gallofwnias-2018-45#sigProId01c4c11227
https://arsakeio.gr/gr/foreign-languages-new/french/student-activities/35778-brabeio-grand-prix-ston-diagwnismo-gallofwnias-2018-45#sigProId01c4c11227