«….Οι πολυέλαιοι έστεκαν σβησμένοι και περίμεναν την ώρα τους. Από τη μια ο ήχος της καμπάνας, από την άλλη η φορεσιά της πλάσης, από κοντά η εσωτερική μας μετάνοια. Το λαμπριάτικο φως, καντήλι εκκλησιάς μπροστά στα εικονίσματα με γεμίζει Θείο έρωτα. Όλα τα πράγματα του κόσμου γαμπριάτικη στολή που τη φορώ.» (Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης)


Άνοιξη. Ανύψωση και εκτροπή, ημέρωμα και αναβρασμός, επιθυμία και στέρηση, παραίσθηση και πραγματικότητα. Η διασπορά από την αυτοσυγκέντρωση. Η διαρκής παρουσία του αγαπημένου σε όλα τα πράγματα. Όλα τα πρώην νεκρωμένα ξαναζωντανεύουν.
Λαμπρή. Ο Θεός που μιλάει με εικόνες, με μύθους, με παραβολές ή αλληγορίες, με τρεχούμενους ήχους, με φωνή, με γέλια, με δάκρυα και που κοιτάζει τον άνθρωπο στα μάτια με το «μάτι του αρνιού…» και ζητεί μια απάντηση. Όλα αρχίζουν από εδώ που τελειώνει ο άνθρωπος και ξαναγίνεται Θεός. Λαμπρή ονομάσαμε το ελληνικό Πάσχα, έτσι το ξέρει ο λαός στα τραγούδια του, έτσι το δίδαξε η εκκλησία από τα πρώτα χρόνια της. «Εορτή και πανήγυρις λαμπρά». Πήρε την αρχαία ελληνική λέξη η εκκλησία μας τη γιομάτη ασπράδα, πλούτο και φως, της έδωσε σκίρτημα και χαρά και την έβαλε να συντροφεύει το νικηφόρο άγγελμα της Ανάστασης στην πιο φωτεινή ώρα του με τον πιο ευφρόσυνο τρόπο.
Έτσι αυτή την νυμφική νύχτα της Ανάστασης, εμείς οι επιβάτες της, θα θυσιάσουμε τη διαύγεια της μέρας και θα κατέβουμε στον Άδη, στις ατραγούδιστες χώρες μας, με το ζωντανό πυροφάνι της Ανάστασης να λιτανεύσουμε την αγάπη μας, την ημερήσια αλήθεια του κόσμου, την αντιφεγγιά του αιώνιου, τη μεγάλη υπόσχεση του εγώ-αφανισμού μας από την άμετρη φρόνηση. Οι γιορτές είναι παιδαγωγία. Πώς μπορεί όμως κάποιος να παραμείνει αναστάσιμος;
Το σώμα και η ψυχή βασανίζονται, βαραίνουν, ασθμαίνουν, μετακινούνται κουβαλώντας αυτή τη μόνιμη νέκρωση που από μόνη της όμως δεν μπορεί να θεραπευτεί αν δεν τη χτυπήσει φτερούγα αγγέλου ή φως Θεού. «Αντίκρυ μας, ο λόγος του Χριστού ζει, δεν έχει ανάγκες των αποδεικτικών θεωριών κανενός. Υπάρχει για όλους», ομολογεί ο Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης. Και συνεχίζει. «Το τι έχω να πω είναι άλλο πράγμα. Μια εξομολόγηση προκειμένου να αξιωθώ να ντυθώ τη στολή του Νυμφώνος.»
Η Ανάσταση είναι επανάσταση. Είναι ανατροπή των πάντων, της λογικής, της φύσεως, του κόσμου. Ατμόσφαιρα χαράς βασιλεύει παντού, χαρμόσυνος χαιρετισμός κυριαρχεί. Ο θάνατος πλέον δεν είναι επιστροφή στην ανυπαρξία. Είναι μετάβαση στην αιώνια ζωή. Είναι καταξίωση της ύπαρξης. Η σημασία της Ανάστασης του Χριστού δεν εξαντλείται σε μια απολογιστική προσπάθεια απόδειξης της ιστορικής πραγματικότητας. Έχει νόημα όχι ως ιστορικό γεγονός αλλά ως Θείο προσκλητήριο που αφορά τον κάθε άνθρωπο ιδιαίτερα. Και όταν ο Θεός προσφέρει το δώρο της ζωής δεν αποτελεί ασύνετη εκδήλωση του ανθρώπου να προτιμάει το θάνατο; Από τη βαριά καταθλιπτική νύχτα που μας κυκλώνει υψώνεται χαρμόσυνη φωνή, φωνή εγερτήρια των ψυχών, φωνή αθανασίας και δόξας του ανθρώπου.
Η αγάπη έρχεται από ψηλά. Είναι αυτή που κατεβαίνει στον Άδη, ανοίγει τους τάφους, ξυπνάει τους νεκρούς, καταργεί το χωρισμό και την εγωπάθεια. Ο σαρκωμένος Θεός που «έκλινεν ουρανούς και κατέβη» ελκύει τα σώματα προς το μέρος του και μεταμορφώνει την κτίση σε αγκαλιά.
Τελικά είμαστε καταδικασμένοι να είμαστε αθάνατοι;
Χριστός Ανέστη!

Η Διευθύντρια
ΟΣύλλογος Καθηγητών