Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε, στην Πάτρα, η δεύτερη φάση τού προγράμματος «Creative European School: C.L.I.C.K. (Computerscience, Languagues, Inter-culture, Citizenship, Knowledge)» τού προγράμματος Erasmus+, στο οποίο το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών συμμετέχει ως εταίρος μαζί με σχολεία από άλλες πέντε χώρες (Λιθουανία, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).
Την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015 η κ. Χριστίνα Κουρκουμέλη, καθηγήτρια τού Τμήματος Φυσικής τού Πανεπιστημίου Αθηνών, και ο συνεργάτης της κ. Βουράκης επισκέφθηκαν το Αρσάκειο Λὐκειο Πατρών και «έτρεξαν» μαζί με τους μαθητές από των Α΄ και Β΄ τάξεων το διαδραστικό λογισμικό ΥΠΑΤΙΑ.Το ΥΠΑΤΙΑ είναι ένα πρόγραμμα προσομοίωσης των πειραμάτων που πραγματοποιούνται στο CERN για την ανίχνευση στοιχειωδών σωματιδίων. Το μεσημέρι τής ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε on line σύνδεση με την ομάδα τού CMS στο CERN, όπου ο ερευνητής κ. Λαζαρίδης ενημέρωσε τους μαθητές για τις τελευταίες εξελίξεις και τα αποτελέσματα των πειραμάτων στο CERN. Ακολούθησε «ξενάγηση» στον επιταχυντή, που βρίσκεται εκατό μέτρα κάτω από Γη, ενώ στο τέλος οι μαθητές εντυπωσιασμένοι διατύπωσαν τις ερωτήσεις τους. Στη σύνδεση που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο τής Εστίας Επιστημών συμμετείχαν και οι μαθητές τής Γ΄ Γυμνασίου.
Την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015 στο Αμφιθέατρο της Εστίας Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση παρουσίασης των προγραμμάτων που εκπονήθηκαν στα Θερινά Σχολεία Ιουλίου 2015, με συνεργασία του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών και του Πανεπιστημίου Πατρών.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους Καθηγητές Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Συντονιστής Φυσικών Επιστημών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Δημήτριος Κλαυδιανός, ο Συντονιστής των Αρσακείων Σχολείων Πατρών κ. Ιωάννης Αθανασόπουλος, καθηγητές, γονείς και μαθητές.
Εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο Αναπλ. Καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών Δημήτριος Μούρτζης ο οποίος εστίασε στη σημαντικότητα της διοργάνωσης των Θερινών Σχολείων και στην ανάγκη διεύρυνσής τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαïκή Επιτροπή το πρόγραμμα με τίτλο «Creative European School: C.L.I.C.K. (Computer science, Languagues, Inter-culture, Citizenship, Knowledge)» εγκρίθηκε για επιχορήγηση στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ2/Στρατηγικές Σύμπραξης αποκλειστικά μεταξύ Σχολείων του προγράμματος Erasmus+, στο οποίο το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών συμμετέχει ως εταίρος μαζί με άλλες πέντε χώρες (Λιθουανία, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).
Μετά την ανακοίνωση των βάσεων και των εισαγομένων στις σχολές τής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβεβαιώνεται για μιαν ακόμη φορά η παράδοση τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών, μια κραταιά παράδοση επιτυχιών, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στις εισαγωγικές εξετάσεις και αποδεικνύει το υψηλό διδακτικό έργο που προσφέρεται σε ένα πρότυπο σχολείο επιλογής και αξιώσεων, όπως είναι το Αρσάκειο. Πρόκειται για ένα έργο απαιτήσεων, που εντάσσει σταθερά το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών στην πρωτοπορία των καλών σχολείων τής Πάτρας και όλης τής Ελλάδας. Ιδού τα αποκαλυπτικά στατιστικά στοιχεία:
·Η συντριπτική πλειοψηφία των εφετινών αποφοίτων όλων των κατευθύνσεων εισήχθησαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ (35 στους 39 – ποσοστό επιτυχίας 90%)! ·Εξ αυτών οι 31 εισήχθησαν σε ΑΕΙ (ποσοστό 90%) και μόλις 4 σε ΤΕΙ. ·Μάλιστα το μεγαλύτερο ποσοστό των επιτυχόντων εισέρχονται στη σχολή τής πρώτης επιλογής τους, ενώ πολλοί επιτυχόντες πέτυχαν στις λεγόμενες σχολές υψηλής ζήτησης (Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνικές – ποσοστό 35%). ·Σημειώνεται επίσης ότι αρκετοί απόφοιτοι επέτυχαν και με εξαιρετικά υψηλή σειρά επιτυχίας(θέση 1-10) στη Σχολή τής επιλογής τους, κατατασσόμενοι έτσι στους λεγομένους «πρώτους των πρώτων».
Αναφέρουμε δειγματοληπτικά: - Νικολάου Βασιλική – Δέσποινα: 1η στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών Πάτρας. - Οικονόμου Ελεούσα: 9η στο Τμήμα Ιατρικής Πάτρας. - Παπανικολάου Μαρία: 7η στο Τμήμα Φαρμακευτικής Πάτρας. - Τσάντα Μαρία – Χριστίνα: 2η στο Τμήμα Μηχαν. Η/Υ και Πληροφορικής Πάτρας. - Πέττα Σοφία: 4η στο Τμήμα Επιστήμης Υλικών Πάτρας.
Πρόκειται για συντριπτικά στοιχεία που αποδεικνύουν το μέγεθος τής επιτυχίας (πατήστε εδώ), αν μάλιστα συνυπολογισθεί ότι οι διαδικασίες επιλογής ήταν εφέτος απαιτητικότερες, γεγονός που αποτυπώθηκε και στη σημαντική πτώση των βάσεων.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών συγχαίρουν τους αποφοίτους τους για τις μεγάλες επιτυχίες τους και τους εύχονται καλή σταδιοδρομία στον στίβο τής ζωής.
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών σταθερά ψηλά στις Εισαγωγικές Εξετάσεις
Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών στις Εξετάσεις, επιβεβαιώνεται για μιαν ακόμη φορά η παράδοση τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών, μια λαμπρή παράδοση επιτυχιών και διακρίσεων, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στις εισαγωγικές εξετάσεις και εντάσσει σταθερά το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών μέσα στην πρώτη πεντάδα των καλών σχολείων τής Πάτρας και όλης τής Ελλάδας.
Ιδού τα αποκαλυπτικά στατιστικά στοιχεία:
- Όλοι σχεδόν οι απόφοιτοι, σε ποσοστό άνω τού 92% συγκεντρώνουν τα απαιτούμενα μόρια για την εισαγωγή τους στις Ανώτατες Σχολές!
- Στην Τρίτη Τάξη αριστεύουν 39 στους 43 μαθητές (ποσοστό 93%). Τα άριστα αυτά φυσικά δεν είναι αβασάνιστα, αλλά προέρχονται από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Μάλιστα ποσοστό 22% των αποφοίτων μαθητών έχουν Άριστα και στον Βαθμό Πρόσβασης, γεγονός που εξασφαλίζει την επιτυχία τους στις λεγόμενες σχολές υψηλής ζήτησης (νομικές, ιατρικές, πολυτεχνικές κ.λπ.).
- Εξάλλου το 35% τού συνόλου των μαθητών έχουν συγκεντρώσει άνω των 17.000 μορίων, γεγονός που εξασφαλίζει την επιτυχία τους στις σχολές τής πρώτης τους επιλογής.
- Εάν συνυπολογισθούν στις εκτιμήσεις αυτές και οι ανάλογες υψηλές επιδόσεις των μαθητών τής Πρώτης και τής Δευτέρας Τάξης, αποδεικνύεται το υψηλό διδακτικό έργο που προσφέρεται σε ένα πρότυπο σχολείο επιλογής και αξιώσεων, όπως είναι το Αρσάκειο.
Επισυνάπτουμε σχετικό ιστόγραμμα που αποτυπώνει ανάγλυφα συγκριτικά στατιστικά στοιχεία, όσον αφορά στον Βαθμό Πρόσβασης μεταξύ τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών και Πανελλαδικών Επιδόσεων. Από τη σύγκριση είναι φανερή η συντριπτική υπεροχή τού Αρσακείου ΓΕΛ Πατρών στο πεδίο των υψηλών βαθμολογιών (από 15 έως 20).
Οι μαθητές του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Πατρών συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμαCOBWEB σε συνεργασία με το Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Πατρών
Το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με τίτλο COBWEB (Citizen OBservatory WEB, Δίκτυο Παρατηρήσεων Πολιτών) αναπτύσσει ένα πλαίσιο παρατήρησης που διευκολύνει τη συλλογή κατάλληλης περιβαλλοντικής πληροφορίας, μέσω κινητών τηλεφώνων και άλλων φορητών συσκευών από τους πολίτες. Απώτερος στόχος είναι η χρήση της περιβαλλοντικής πληροφορίας στην έρευνα, στη λήψη αποφάσεων και στη χάραξη πολιτικής. Η υποδομή που σχεδιάζεται διερευνά τη δυνατότητα χρήσης τεχνικών crowdsourcing (πληθοπορισμός, δηλ. συμμετοχή, μέσω ανοικτής πρόσκλησης, μεγάλων ομάδων εθελοντών για συλλογή δεδομένων) και αξιοποίησης της έννοιας «πολίτες αισθητήρες», μέσω της χρήσης φορητών συσκευών (smartphones – tablets) για συλλογή δεδομένων και γεωγραφικής πληροφορίας.