Πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς που γινόμαστε και πάλι συμμαθητές και συνάδελφοι! Ας βάλουμε λοιπόν το ΣΥΝ στη σχολική μας καθημερινότητα.
Ξέρετε… το συν που, όπως γράφει το λεξικό του κ. Προέδρου, είναι το σύμβολο της πρόσθεσης, δηλώνει προσθήκη, το επιπλέον, δηλώνει το μαζί με κάτι, το χρησιμοποιούμε για να δηλώσουμε κάποιο πλεονέκτημα.
Στο σχολείο μας λοιπόν, το Αρσάκειο, που είναι ένα σύμβολο Παιδείας, συνυπάρχουμε τρία ολόκληρα Δημοτικά, συνδεόμαστε με δεσμούς φιλίας μεταξύ μας, συγκροτούμε κοινούς ομίλους και συνθέτουμε μία αρμονική συνολική εικόνα!
Όλη τη χρονιά συγκεντρωνόμαστε στις εργασίες μας, συλλογιζόμαστε σωστά, συνδυάζουμε και συνδέουμε γνώσεις, συναισθανόμαστε δυσκολίες. Συμμετέχουμε όλοι σε ξεχωριστές γιορτές, που τις ετοιμάζουμε με φαντασία και σύμπνοια και πολλές φορές σε συναρπαστικές εκδρομές. Έχουμε συμμάχους τους δασκάλους μας, ακούμε τις συμβουλές τους και απευθυνόμαστε σε αυτούς για να συνεπιλύουμε… σύνθετες καταστάσεις… Συνηθίζουμε να τηρούμε τους κανονισμούς του σχολείου μας και φοράμε τις στολές μας, συνθέτοντας μια ομοιόμορφη εικόνα. Συναναστρεφόμαστε τα άλλα παιδιά και συνομιλούμε με ευγένεια, συνεργαζόμαστε και συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον, συνεχίζουμε φιλίες και δημιουργούμε νέες. Συμπαραστεκόμαστε στους διπλανούς μας, συμπάσχουμε όταν κάτι τους συμβαίνει, συγχωρούμε και μας συγχωρούν. Συναγωνιζόμαστε σε όμορφους αγώνες και είμαστε σωστοί συναθλητές. Συνεννοούμαστε, συναποφασίζουμε τους κανόνες στα παιγνίδια μας και συντονίζουμε τις ομάδες μας. Αν δεν συμφωνούν οι απόψεις μας και δεν συμπίπτουν οι γνώμες μας, κάποιες φορές διεκδικούμε και άλλες συμβιβαζόμαστε και υποχωρούμε. Μας συμφέρει τα… όποια σύννεφα στις συντροφιές μας … να περνούν γρήγορα από πάνω μας… Τηρώντας όλα αυτά, συμπεραίνουμε πως θα είναι μια καλή σχολική χρονιά και εσείς θα είστε καλοί μαθητές και καλύτεροι συμμαθητές! Να είμαστε γεροί και δυνατοί ! Να χαιρόμαστε για όλα αυτά που συνεχώς απολαμβάνουμε… και… συνάδελφοι, καλή δύναμη και πίστη σε αυτό που κάνουμε!
Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο. Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης. Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό. Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν. Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.