Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
1920

Κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση
image001aΈνα σύγχρονο σχολείο οφείλει να φροντίζει για την ισόρροπη ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων του μαθητή. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η καλλιέργεια της Δημιουργικής Σκέψης, που αφορά στην παραγωγή καινοτόμων και πρωτότυπων ιδεών, με βάση τη φαντασία και τη διαίσθηση, στοιχεία που οδηγούν στην πρόοδο του πολιτισμού και στα σύγχρονα επιτεύγματα του ανθρώπου. Σύγχρονες έρευνες οδηγούν στη διαπίστωση ότι η δημιουργική σκέψη είναι μια νοητική λειτουργία, η οποία παρατηρείται σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους, αλλά σε διαφορετικό βαθμό και, επομένως, μπορεί να καλλιεργηθεί με κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους. Για τον λόγο αυτό, το Σχολείο μας τα τελευταία χρόνια έχει ήδη εντάξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα το μάθημα της Μαθηματικής Δημιουργικής Σκέψης (Μ.Δ.Σ.).

image001
Εν αρχή ήν η Αγάπη… «Ό,τι θέλει κανείς μπορεί να το φτιάξει με αγάπη. Ήλιους και αστέρια, ροδώνες και κλήματα…» Νικηφόρος Βρεττάκος.

Ο εορτασμός της μνήμης των Τριών Ιεραρχών και Οικουμενικών Δασκάλων (Μέγας Βασίλειος- Γρηγόριος ο Θεολόγος- Ιωάννης ο Χρυσόστομος), καθιερώθηκε στις 30 Ιανουαρίου εδώ και σχεδόν μια χιλιετία. Πολυσχιδείς προσωπικότητες και οι Tρεις μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, υπήρξαν πάνω απ΄ όλα καινοτόμοι Παιδαγωγοί που είχαν δώσει λύσεις, τις οποίες ακόμα και η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη ζηλεύει.

Το έργο του Δασκάλου θεωρεί ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ως το ύψιστο έργο πάνω στη γη και ως ένα από τα δυσκολότερα, αφού είναι έργο πολυσύνθετο (μορφωτικό, θρησκευτικό, ηθικό, κοινωνικό, ανθρωπιστικό, εθνικό). Ως βασική παιδαγωγική αξία μάλιστα αναφέρει την Αγάπη, η οποία πρέπει να συνοδεύεται από «υπομονή, καρτερία, ψυχική ηρεμία και κυριαρχία εαυτού» αλλά και το παράδειγμά του στην εφαρμογή όσων διδάσκει.

Ιδιαίτερη τιμή λοιπόν αρμόζει στον κάθε Δάσκαλο που καθημερινά με ανιδιοτελή Αγάπη εργάζεται ακατάπαυστα, προσπαθώντας να διαπλάσει χαρακτήρες, να διαμορφώσει προσωπικότητες, να εφοδιάσει με γνώσεις, βάζοντας γερά θεμέλια, ώστε να κτίσει με ανθρωπιά και αξίες το «παλάτι της κοινωνίας» μας, όπως γράφει ο Κ. Παλαμάς.  


image001
Η καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στους μαθητές μας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας που προσφέρει το Σχολείο μας παράλληλα με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Όταν ένας μαθητής ακολουθεί τους κανόνες που διέπουν την τάξη και την ομάδα και συνεργάζεται αρμονικά με τους συμμαθητές του, τότε αισθάνεται ήρεμος, χαρούμενος αλλά και ασφαλής στο σχολείο του, και ταυτόχρονα είναι αποτελεσματικότερος στην μελέτη του.