Με στόχο την καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών, πραγματοποιήθηκε και φέτος σεμινάριο για την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων στους μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης από την καθηγήτρια και Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Ιωάννα Κούρτη.
Το δεύτερο μισό τού τμήματος Α΄3 τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τού β΄ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξε, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.
Το τρίημερο 19 έως 21 Απριλίου 2024 διεξήχθησαν στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης οι 15οι Αρσάκειοι Ρητορικοί Αγώνες. 300 περίπου μαθητές και μαθήτριες από όλα τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία συμμετείχαν στα αγωνίσματα των Διττών Λόγων, τού Προτρεπτικού Λόγου, τού Αυθόρμητου Λόγου και τής Νοηματικής Ανάγνωσης.
Οι μαθητές τής Ζώνης Πολιτισμού τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης ολοκλήρωσαν το έκτο ομαδικό τους έργο με τίτλο «Καλλιτεχνικό εργαστήρι: Το Σχολείο αλλιώς…». Το έργο των μαθητών ήταν αφιερωμένο στον ρυθμό στην Τέχνη. Τα παιδιά επέλεξαν αυτό το θέμα γιατί συναντάται σε όλες τις Τέχνες, όπως στη ζωγραφική, στην αρχιτεκτονική, στη διακοσμητική, στη γλυπτική, στη γραφιστική, στην τυπογραφία, στη μουσική, στον χορό, στην ποίηση κ.λπ.
Το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης είχε τη χαρά να φιλοξενήσει στο εργαστήριο Χημείας, στο πλαίσιο τής Ζώνης Χημείας, τους μαθητές τής Γ΄1 και τής Γ΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης με τις δασκάλες τους κ. Αγγελική Οικονόμου και Εύη Κόλλια, αντίστοιχα.
Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 μαθητές τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης επισκέφθηκαν το πολιτιστικό κέντρο τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πλαίσιο τού συνεδρίου που διοργάνωνε το πρόγραμμα «Πρωτοβουλία για την πρόληψη τής ενδοοικογενειακής βίας» τού Ιδρύματος Νεότητος και Οικογένειας τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων τού Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Το μαθητικό συνέδριο είχε θέμα "Ποιος έγινε πλησίον; Όταν η κοινότητα προλαμβάνει τη βία", μία θεματική ενότητα στο επίκεντρο τής κοινωνικής και ενδοσχολικής καθημερινότητας και συζήτησης.
Μαθητές τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης συμμετείχαν στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής 2024 που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Με θέμα «Σημερινές ιστορίες αγγείων» ο 11ος Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής τού Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης καλεί τους μικρούς του φίλους, ηλικίας 4-15 ετών, να αποτυπώσουν εικόνες τής καθημερινότητάς τους που θα ήθελαν να αφήσουν στους ανθρώπους τού μέλλοντος.
Οι μαθητές τής Ζώνης Πολιτισμού «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους» τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης υμμετείχαν στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό ζωγραφικής Space art 2024, τον οποίο διοργανώνει ο οργανισμός European Association for Astronomy Education (EAAE).
Από την Τετάρτη 10 Απριλίου μέχρι την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκδρομή τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης στα Ιωάννινα. Κατά την πρώτη ημέρα τής άφιξής τους, μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας τού γλύπτη Παύλου Βρέλλη και θαύμασαν τα κέρινα ομοιώματα τού καλλιτέχνη, που αναπαριστούν μορφές και ιστορικά γεγονότα από την προεπαναστατική περίοδο και την Επανάσταση τού 1821 ώς τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στο κάστρο των Ιωαννίνων και ξεναγήθηκαν στην Εβραϊκή Συναγωγή, στο Ασλάν Τζαμί και το Μουσείο Αργυροτεχνίας, που παρουσιάζει την τεχνολογία τής αργυροχοΐας κατά την προβιομηχανική περίοδο και εστιάζει στην ιστορία τής αργυροχοΐας στην περιοχή τής Ηπείρου.
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα τής Υπηρεσίας Πολιτιστικών Προγραμμάτων και Δραστηριοτήτων των Σχολείων τής Φ.Ε., με τίτλο «Δειγματική Ανασκαφή», συμμετείχαν όλοι οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική ενημέρωση για την ανασκαφική μέθοδο και την ανασκαφική πράξη.