Το δεύτερο μισό τού τμήματος Α΄1 τού A΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.
Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για το επιτραπέζιο παιχνίδι.
Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:
Βιοκλιματική αρχιτεκτονική-μείωση τής ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο
Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πώς μπορούμε να το μειώσουμε;
Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη
Νερό, το πολύτιμο αγαθό
Μετά από ψηφοφορία επιλέχθηκε η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους και, συγκεκριμένα, η ιδέα τής μαθήτριας Ειρήνης Γρηγοριάδου.Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι «Ταξίδι επιβίωσης στη Μεσόγειο», στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη μόλυνση των θαλασσών αλλά και για την προστασία των ζώων που ζουν σε αυτές. Το παιχνίδι έχει στόχο να ενημερώσει τους παίκτες, μέσα από ένα ταξίδι γνώσεων, για δύο είδη ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση. Αυτά τα είδη ζουν στη Μεσόγειο και στις ελληνικές θάλασσες. Είναι η χελώνα Καρέτα-Καρέτα και η φώκια Μονάχους-Μονάχους. Με αφετηρία τη Ζάκυνθο και την Αλόννησο, αντίστοιχα, οι δύο ομάδες ταξιδεύουν στην Ελλάδα και απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις αυξημένης δυσκολίας φτάνουν στον προορισμό τους με σκοπό να βοηθήσουν με τις γνώσεις τους αυτά τα πανέμορφα ζώα!
Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες:
οδηγίες παιχνιδιού: Ειρήνη Γρηγοριάδου
ομάδα λογότυπου: Θεόδωρος Δρίκος, Χριστίνα-Μαρία Καραντζιά
ομάδα συσκευασίας-ταμπλό: Μαρία Καραΐσκου, Ιωάννα Καρατσώλη, Ειρήνη Γρηγοριάδου, Εκάβη-Δέσποινα Κωνσταντίου, Αναστασία Μακρυγιάννη, Ιόλη-Ειρήνη Καραγεωργίου
ομάδα ερωτήσεων: Ιωάννης Ζερβός, Νικόλαος-Παντελεήμων Κιοσσές, Σταύρος Κωνστάντιος, Παναγιώτης-Ευάγγελος Λάμπρου.
Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι που οι ίδιοι έφτιαξαν.