Στις 26 Ιανουαρίου 2020 ομάδα μαθητών τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης μετέβησαν στη Βαρκελώνη τής Ισπανίας, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών "The Architecture of Society", το οποίο περιλαμβάνεται στις συμπράξεις σχολείων για την ανταλλαγή καλών πρακτικών Erasmus+, επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και διενεργείται υπό την εποπτεία τού ΙΚΥ (Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών).
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποσκοπεί στην προώθηση τής κοινωνικής ένταξης όλων των κοινωνικών ομάδων που κινδυνεύουν από περιθωριοποίηση, και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την κοινωνική συνοχή, την ισότητα και την κοινωνική αλληλεγγύη.
Οι μαθητές που ταξίδεψαν στην Ισπανία, Βασίλης Κορδαλής, Σοφία Μαλούνη, Ιάσων Πιπεργιάς, Πολύνα Βλαχοπούλου και Μελίνα Στεφανή, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες κ. Ευγενία Δοδοπούλου, φιλόλογο και Υποδιευθύντρια τού Σχολείου, και Μαριέττα Καλαμαρά, φιλόλογο, φιλοξενήθηκαν από Ισπανούς μαθητές τού σχολείου Agora Sant Cugat del Valles International School, όπου παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές δράσεις τού Σχολείου έχουν επίδραση και στην ευρύτερη κοινότητα, μέσα από την καλλιέργεια και τη διασπορά των αξιών τής κοινωνικής ευαισθησίας και τού αλτρουισμού.
Πολύτιμες εμπειρίες ζωής και αναμνήσεις προσέφεραν στους μαθητές των Αρσακείων η επίσκεψη στο σχολείο Agora Sant Cugat del Valles International School και οι πέντε ημέρες δραστηριοτήτων και παρουσιάσεων σε αυτό, κατά τις οποίες η ελληνική ομάδα διακρίθηκε για την αρτιότητα των εργασιών της, η συνάντηση με τη Δήμαρχο τού Sant Cugat κ. Mireia Ingla i Mas, στην οποία απηύθυνε χαιρετισμό ο μαθητής Ιάσων Πιπεργιάς, οι ξεναγήσεις στα ιστορικά, αρχιτεκτονικά και πολεοδομικά αξιοθέατα τής Βαρκελώνης, αλλά κυρίως οι αξέχαστες στιγμές που μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους από την Ισπανία, την Ιρλανδία (Loreto College), τη Νορβηγία (Sandnes Videregaende Skole), την Ολλανδία (RSG ‘t Rijks) και τη Ρουμανία (Colegiul de Arte Sabin Dragoi).
Η ανεξαρτητοποίηση, η ωριμότητα στην αντιμετώπιση νέων προκλήσεων, η αρτιότητα τής προετοιμασίας, η υπευθυνότητα και η ικανότητα συνεργασίας, η εξάσκηση στην αγγλική γλώσσα και στη χρήση των πολυμέσων αλλά και η ανάπτυξη τής ικανότητας ομιλίας ενώπιον ακροατηρίου και των κοινωνικών τους δεξιοτήτων σε ένα διεθνές περιβάλλον, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, η διέυρυνση των οριζόντων τους και η απόκτηση ιστορικών γνώσεων, η αισθητική καλλιέργεια και η ανάπτυξη τής προσωπικότητας τους ως μελλοντικών ενεργών Ευρωπαίων πολιτών είναι μερικά μόνο από τα οφέλη που αποκόμισαν τα παιδιά.
Στους μαθητές, όπως και στις οικογένειές τους, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την εργατικότητα, την υπευθυνότητα, την ευγένειά τους και τον άριστο τρόπο με τον οποίο εκπροσώπησαν όχι μόνο το Σχολείο αλλά και τη χώρα μας, πρεσβεύοντας τον Ελληνισμό και αναδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο τής ελληνικής παιδείας.
Τους μαθητές προετοίμασαν οι καθηγήτριες κ. Δοδοπούλου και Καλαμαρά, υπεύθυνες τού προγράμματος Erasmus+ στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, με την ενεργό συμπαράσταση τού Διευθυντή κ. Ι. Βακαλόπουλου, καθώς και ολόκληρου τού Συλλόγου Καθηγητών.
Ευχή όλων είναι η επιτυχία όχι μόνο τού συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και η διεξαγωγή και άλλων ανάλογων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που συμβάλλουν στην αρτίωση τής προσωπικότητας των μαθητών, στην αγωγή τους και στη γνωστική τους κατάρτιση.
https://arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-high-school-a/ta-nea-mas/events-activities/41544-the-architecture-of-society-7#sigProId0b5c56e81b