Με την υποστήριξη τής Διευθύντριας τού σχολείου μας, κ. Ευδοκίας Πατσιλινάκου και υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Ελένης Γαλιάνδρα, (τεχνολόγου, ηλεκτρολόγου μηχανικού), μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν δυναμικά στο Διαγωνισμό Hackathon SELMA 2025 (για να δείτε την έγκριση από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. πατήστε εδώ), παρουσιάζοντας πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες.
Την επιστημονική ευθύνη και τον συντονισμό τού Προγράμματος έχει το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στρατηγικές Αναπτυξιακής Εφηβικής Υγείας» τής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και ως φυσικό πρόσωπο η κ. Άρτεμις Τσίτσικα, Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής Ε.Κ.Π..Α. Καθηγήτρια Αf. UNESCO GHE, Παρίσι Επιστ. Υπεύθυνη Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α. - Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού” Διευθύντρια ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.)/UNESCO LoI.
Η συμμετοχή των μαθητών πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τής 15ης Εκδήλωσης Ψηφιακής Παιδείας και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης με τίτλο «Το ταξίδι τού Αριάδνη συνεχίζεται...», που έλαβε χώρα την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο κτίριο «Κωστής Παλαμάς» (για να δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωση πατήστε εδώ). Το θέμα τού διαγωνισμού ήταν Προτάσεις των μαθητών μέσω εφαρμογών των μέσων και τής τεχνολογίας για «Tα Δικαιώματα Παιδιών & Εφήβων ως ασπίδα ενάντια σε μορφές κακοποίησης και τη βία» (για να δείτε την προκήρυξη του Διαγωνισμού πατήστε εδώ).
Την επιστημονική ευθύνη και τον συντονισμό τού Προγράμματος έχει το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στρατηγικές Αναπτυξιακής Εφηβικής Υγείας» τής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και ως φυσικό πρόσωπο η κ. Άρτεμις Τσίτσικα, Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής Ε.Κ.Π..Α. Καθηγήτρια Αf. UNESCO GHE, Παρίσι Επιστ. Υπεύθυνη Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α. - Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού” Διευθύντρια ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.)/UNESCO LoI.
Η συμμετοχή των μαθητών πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο τής 15ης Εκδήλωσης Ψηφιακής Παιδείας και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης με τίτλο «Το ταξίδι τού Αριάδνη συνεχίζεται...», που έλαβε χώρα την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο κτίριο «Κωστής Παλαμάς» (για να δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωση πατήστε εδώ). Το θέμα τού διαγωνισμού ήταν Προτάσεις των μαθητών μέσω εφαρμογών των μέσων και τής τεχνολογίας για «Tα Δικαιώματα Παιδιών & Εφήβων ως ασπίδα ενάντια σε μορφές κακοποίησης και τη βία» (για να δείτε την προκήρυξη του Διαγωνισμού πατήστε εδώ).
Με εξαιρετική προετοιμασία, άψογη συνεργασία και δημιουργικό πνεύμα, οκτώ μαθήτριές μας και ένας μαθητής μας, απέδειξαν την ικανότητά τους να συνδυάζουν την εκπαίδευση με την τεχνολογία, προτείνοντας εκπαιδευτικά εργαλεία που στοχεύουν στην καλλιέργεια τής γνώσης και τής κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τις μαθήτριες Άννα Αλεξανδρή, Αναστασία Γαρδικιώτη, Αμαλία Γρηγορίου, Αγγελική Ζάππα και Σοφία Ιωάννου. Τα παιδιά παρουσίασαν παιχνίδι φωτοαφηγήσεων, το οποίο βασίζεται στη χρήση εικόνων και ιστοριών για να προωθήσει την κατανόηση των δικαιωμάτων των παιδιών. Κατά την παρουσίασή τους, οι μαθήτριες ανέλυσαν τη διαδικασία δημιουργίας των καρτών φωτοαφηγήσεων, τα διαφορετικά επίπεδα ερωτήσεων που οδηγούν στη συζήτηση και τον τρόπο με τον οποίο οι παίκτες καλούνται να συνδεθούν συναισθηματικά με τις ιστορίες. Με παραστατική αφήγηση και οργανωμένη επιχειρηματολογία, ανέδειξαν τη δύναμη τής εικόνας ως εργαλείο μάθησης και κοινωνικής αφύπνισης.
Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από τις μαθήτριες Αλεξάνδρα Ηλία, Ίριδα Καραγιάννη, Βενετσιάνα Κεδίκογλου και τον μαθητή Άγη Καλιντέρη. Τα παιδιά παρουσίασαν το διαδραστικό επιτραπέζιο παιχνίδι που δημιούργησαν, το οποίο στοχεύει στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων σχετικά με τα δικαιώματά τους, μέσω σεναρίων και διαδραστικών προκλήσεων. Στην παρουσίασή τους, ανέδειξαν με σαφήνεια και δομημένο λόγο τη σημασία του παιχνιδιού, τον τρόπο λειτουργίας του και τη δυνατότητά του να εφαρμοστεί τόσο στη φυσική όσο και στην ψηφιακή του μορφή. Η ομαδικότητα, η άριστη συνεργασία και η εμπεριστατωμένη ανάλυση των μαθητών έκαναν την παρουσίασή τους ιδιαίτερα επιτυχημένη.
Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν τα έργα τους με μεθοδικότητα, σαφήνεια και αυτοπεποίθηση. Κατάφεραν να εξηγήσουν λεπτομερώς τη σημασία των προτάσεών τους και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Η άριστη κατανομή ρόλων, η ομαλή ροή και η επαγγελματική στάση τους ανέδειξαν όχι μόνο την ποιότητα των έργων τους αλλά και την ικανότητά τους να συνεργάζονται και να επικοινωνούν αποτελεσματικά.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική τους παρουσίαση, που ανέδειξε τη δύναμη τής γνώσης, τής δημιουργικότητας και τής ομαδικής εργασίας. Μέσα από τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό Hackathon SELMA 2025, απέδειξαν ότι η εκπαίδευση με σωστή καθοδήγηση, με εμπνευσμένη διδασκαλία και με χρήση τής σύγχρονης τεχνολογίας είναι ενδιαφέρουσα, καινοτόμα, διαδραστική και αποτελεσματική, ώστε να αναπτύσσονται ποικίλες δεξιότητες.