Print

Με θέμα «Ο ρόλος των γονέων στη γλωσσική συγκρότηση των παιδιών τους» μίλησε ο Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καθηγητής τής Γλωσσολογίας κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης στους γονείς των μαθητών των Αρσακείων Σχολείων, το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015, στο θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού.

Στην ομιλία του ο κ. Μπαμπινιώτης συνέδεσε αρχικά την έννοια τής γλωσσικής έκφρασης με την ανάπτυξη τής σκέψης τού νέου ανθρώπου, δίνοντας έμφαση στα αναπτυξιακά στάδια από τα οποία διέρχεται το παιδί, από τα πρώτα του χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση τής σχολικής του εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε θεμελιώδεις πλάνες που σχετίζονται με την ανάπτυξη τής γλωσσικής έκφρασης τού παιδιού, προκειμένου όχι μόνο να αναδείξει την ισοτιμία τού προφορικού προς τον γραπτό λόγο, αλλά και για να ανατρέψει την επιστημονικά ατεκμηρίωτη αντίληψη πως υπάρχουν παιδιά που είναι εκ φύσεως αδύνατα στη γλωσσική έκφραση ή την εσφαλμένη αντίληψη πως οι γλωσσικές δυσκολίες αποτελούν δήθεν ένδειξη νοητικής υστέρησης.
Στη συνέχεια, ο κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε εκτενώς στις πηγές τής γλωσσικής συγκρότησης των παιδιών, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις βιολογικές καταβολές, στη γλωσσική εμπειρία, στη σχολική εκπαίδευση και στα προσωπικά διαβάσματα τού παιδιού, προκειμένου να προσδιορίσει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τόσο οι γονείς όσο και το σχολείο στη γλωσσική ανάπτυξη τού παιδιού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο έργο που επιτελείται στα Αρσάκεια, με στόχο την καλλιέργεια τής γλώσσας μέσω τής φιλαναγνωσίας, τής καλλιέργειας τού προφορικού λόγου, των ρητορικών αγώνων, των δραματοποιήσεων, της αξιοποίησης του «Ψηφιακού Αρσάκειου».
Τέλος, ο κ. Μπαμπινιώτης έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα που διαχρονικά απασχολούν τους γονείς των μαθητών, όπως μέχρι ποια ηλικία μαθαίνουν τα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα, αν η πρώιμη εκμάθηση ξένων γλωσσών εμποδίζει την εκμάθηση τής μητρικής, αν το διαδίκτυο ή τα Greeklish μπορούν να βλάψουν τη γλωσσική συγκρότηση των παιδιών ή πώς μπορεί ο γονιός να βοηθήσει το παιδί του σε θέματα ορθογραφίας.
Μετά το πέρας τής ομιλίας ακολούθησε γόνιμη συζήτηση μεταξύ τού Προέδρου της ΦΕ και των παρευρισκομένων γονέων, από την οποία αναδείχθηκε ο καθοριστικός ρόλος τής συνεργασίας τής οικογένειας με το σχολείο για την ενίσχυση τής γλωσσικής συγκρότησης των παιδιών.