e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

November 2024
Last month   Next month
S M T W T F S
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30

Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Δ΄1 τμήματος τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με την καθοδήγηση τής δασκάλας τους κ. Κατερίνας Ταταράκη, ένωσαν τη φωνή τους σε ένα ηχηρό «Όχι στη βία», μέσα από μία σειρά δράσεων που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου).

Αρχικά αναπτύχθηκε μια ενδιαφέρουσα εισαγωγική συζήτηση, κατά τη διάρκεια τής οποίας το φαινόμενο τής βίας προσεγγίστηκε με βάση τα αναγνωρισμένα δικαιώματα κάθε ανθρώπου και τον τρόπο εκδήλωσής του στο σχολικό περιβάλλον. Επισημάνθηκε η διαχρονική παρουσία τού φαινομένου και αποσαφηνίστηκε ο όρος «bullying» με  έμφαση στις προϋποθέσεις θεώρησής του (ύπαρξη θύτη και θύματος, επαναληψιμότητα και στοχοποίηση).

Στη συνέχεια αναλύθηκαν οι διαφορετικές μορφές εκφοβισμού, σωματική, λεκτική και ψυχολογική βία.  Στις λύσεις που προτάθηκαν τονίστηκε η σημασία τής δήλωσης και αποκάλυψης τέτοιων περιστατικών τα ίδια τα θύματα αλλά και από πιθανούς μάρτυρες. Γιατί, παρά το συναίσθημα τού φόβου, η αποσιώπηση είναι συνενοχή και η ευγένεια είναι υπερηφάνεια, ενώ η παθητικότητα όχι.

Τη θεωρητική προσέγγιση ακολούθησαν ποικίλες δράσεις στην τάξη. Φιλοτεχνήθηκαν τέσσερεις μεγάλες φιγούρες. Δύο παιδιών (θύτης και θύμα) και δύο ενηλίκων (δασκάλα ή μητέρα και δάσκαλος ή πατέρας). Αφού οι φιγούρες αναρτήθηκαν στον πίνακα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατέληξαν σε διάφορα πιθανά σενάρια διαλόγων και συναισθημάτων που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν ανάμεσα στους τέσσερεις πρωταγωνιστές. Αλλά και στο τετράδιο των Ελληνικών, αφού κόλλησαν ένα χαρακτηριστικό κόμικ τής ΕΨΥΠΕ, που απεικόνιζε έναν γίγαντα και έναν νάνο, οι μαθητές εμπνεύστηκαν και διατύπωσαν πιθανές συνομιλίες.

Έτσι, τα παιδιά μπήκαν στη θέση των εμπλεκόμενων σε ένα τέτοιο φαινόμενο και προσπάθησαν να σκιαγραφήσουν τα διαφορετικά προφίλ τους. Προβληματίστηκαν με τον φόβο που οδηγεί στη μη αντίδραση και, τελικά, στη διαιώνιση τού φαινομένου. Τέλος συσπειρώθηκαν σε έναν προαποφασισμένο σχέδιο/τρόπο αντίδρασης, στην περίπτωση που εκδηλωθούν αντίστοιχα φαινόμενα στην καθημερινότητά τους.