Print

Έχετε αναλογιστεί πόσο πιο αποτελεσματική γίνεται η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σε μικρούς μαθητές όταν αναλαμβάνουν οι ίδιοι να διαμορφώσουν το περιεχόμενο του μαθήματος;

Όταν, μάλιστα, για τη δημιουργία του περιεχομένου χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, την ηχογράφηση, την αναζήτηση ψηφιακών και έντυπων πηγών, τον προγραμματισμό και ποικίλα υλικά κατασκευών, τότε η χαρά της δημιουργίας και η βιωματική γνώση συνδέονται άρρηκτα και το αποτέλεσμα είναι μόνιμο.

Ίσως να φαντάζεστε ότι τα παραπάνω περιγράφουν σχολικές πρακτικές κάποιων φημισμένων για το εκπαιδευτικό τους σύστημα χωρών, π.χ. της Φινλανδίας, της Δανίας ή του Καναδά.

Κι όμως!

Αυτό που μόλις διαβάσατε είναι ένα πρότζεκτ που υλοποιήθηκε στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης με άξονα ιστορικά μνημεία της πόλης από μαθητές της Ε' Δημοτικού! Αυτά τα 11χρονα παιδιά κατάφεραν να κατασκευάσουν μια εκπληκτική διαδραστική μακέτα για το Γαλεριανό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, επίτευγμα που θα το θαύμαζαν πολλοί ειδικοί!

Αφού διαβάσετε στη συνέχεια τις λεπτομέρειες και δείτε το σχετικό βίντεο, είναι σίγουρο ότι θα αναπολήσετε τα δικά σας μαθητικά χρόνια και θα σκεφτείτε σε πόσο καλύτερη μοίρα είναι οι σημερινοί μαθητές του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης που έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν την ιστορία της πόλης τους με τόσο δημιουργικό τρόπο υπό την καθοδήγηση εμπνευσμένων εκπαιδευτικών (εν προκειμένω του Γιώργου Πέικου, της Ευδοκίας Διβανέ και της Γεωργίας Γιάγκου).

Διαβάστε τη συνέχεια