e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Μετά από δύο χρόνια διαδικτυακής διεξαγωγής τού Μαθητικού Μοντέλου Ο.Η.Ε. (ATSMUN) των Αρσακείων Σχολείων Πατρών, οι μαθητές/-τριες τής Α΄και Β΄τάξης τού Α΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης έλαβαν μέρος στο 8ο Μαθητικό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, 8th ATSMUN HYBRID EDITION, που διεξήχθη και πάλι διά ζώσης στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών, από τις 3-6 Νοεμβρίου 2022.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία με υβριδικό τρόπο (hybrid edition). Oι μαθητές/-τριες προετοιμάστηκαν κατάλληλα και ανταποκρίθηκαν επάξια στις απαιτήσεις τού συνεδρίου και, μάλιστα, αρκετοί απέσπασαν τιμητική μνεία (honorable mention) από το προεδρείο τής επιτροπής τους καθώς και το βραβείο τού δεύτερου καλύτερου διπλωμάτη (second best delegate).

Οι μαθητές/-τριες σαν διπλωμάτες (delegates) εκπροσώπησαν τη Λιθουανία (Α΄τάξη), τον Λίβανο και το Κουβέιτ (Β΄τάξη).

Κατά τη διάρκεια τού τριήμερου συνεδρίου, και με όχημα την αγγλική γλώσσα, οι μαθητές /-τριες εργάστηκαν εποικοδομητικά και με μεγάλο ενθουσιασμό, αρχικά για το σχηματισμό συμμαχιών μεταξύ των κρατών, ενώ στη συνέχεια στήριξαν το ψήφισμα τής συμμαχίας τους (resolution) προσπαθώντας να πείσουν και τα υπόλοιπα κράτη να το ψηφίσουν.

Μέσω τής διπλωματικής οδού τής δημόσιας συζήτησης και αντιπαράθεσης (debate) έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σαν να ήταν αληθινοί διπλωμάτες με στόχο την καλύτερη επίλυση των προβλημάτων που η ανθρωπότητα αντιμετωπίζει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Να σημειωθεί πως μια μαθήτρια τής Β΄τάξης συμμετείχε ως μέλος τού προεδρείου τής επιτροπής της (Deputy President).

Eνδεικτικά θέματα των επιτροπών:

1. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΦΟΠΛΙΣΜΟΥ: Αυτόνομες ομάδες στη Δυτική Ευρώπη: η άνοδος και η επίδρασή τους στην πολιτική σκηνή.

2. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΤο ζήτημα τής μειονότητας των Μουσουλμάνων Ουιγούρων που διαμένουν στην Κίνα - Το ζήτημα τής Γεωπολιτικής προοπτικής μιας Μεγάλης Ευρασίας: προκαλώντας αλλαγή στις σχέσεις τού παγκόσμιου πολιτικού γίγνεσθαι.

3. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: H Γυναίκα ως μοχλός ανατροπής των δεδομένων στη διαχείριση ανθρωπιστικών κρίσεων - Η παγκόσμια πρόκληση σχετικά με το ζήτημα των διακρίσεων εξαιτίας τής ηλικίας.

4. ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Το ζήτημα τής αποτελεσματικότητας τού νομικού πλαισίου στην πολιτική αντιμετώπισης τής Εμπορίας Ανθρώπων - Το ζήτημα τού νομικού πλαισίου με στόχο την προστασία των αποθεμάτων ενέργειας.

5. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Το ζήτημα τής βιωσιμότητας διεθνών γεγονότων/ εκδηλώσεων μεγάλης κλίμακας

6. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΤΕΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Ακραία καιρικά φαινόμενα: προσπάθεια να ρυθμιστεί ο περιβαλλοντικός, κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος.

Οι μαθητές/-τριες που συμμετείχαν είναι οι: Ευάγγελος Αγαπίου Α΄1, Νικόλαος Γιαννόπουλος Α΄1, Φωτεινή Χριστοδουλοπούλου Α΄1, Βασιλική Καρούση Α΄2, Μαρία Κουδούνη Α΄2, Μελίνα Λαζανά Α΄2, Ιωάννα-Μαρία Κρητικού Β΄1, Χαραλαμπία Πλατή Β΄1, Ζαννής Χελιώτης Β΄1, Βασιλική Μπελεχάκη Β΄2, Παύλος Ανατολίτης Β΄2, Δανάη Λάτση Β΄2, Γεώργιος Κάναρος Β΄3, Παντελής Σούκουλης Β΄3 και Δήμητρα-Πηνελόπη Χρηστάκη Β΄3

Τους μαθητές/-τριες προετοίμασε η κ. Μαριλένα Γιαννάκη, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας και M.U.N. Advisor.