Εκτύπωση
Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων το 14ο Μαθητικό Συνέδριο που διοργανώνει η περιβαλλοντική οργάνωση «Ελλάδα Καθαρή» με θέμα  "Νερό - Σταγόνα ζωής".

Στο συνέδριο, όπου συμμετείχαν μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων τής Αττικής, έλαβαν μέρος και μαθητές των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού. Αντιπροσωπία μαθητών παρουσίασε εργασίες, οι οποίες είχαν εκπονηθεί στο μάθημα τής Φυσικής με υπεύθυνους καθηγητές την κ. Μαίρη Γιαννοπούλου, δασκάλα Φυσικής τής Ε΄ τάξης, και την κ. Φανή Τριπολιτσιώτου, υπεύθυνη τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας τής Φ.Ε.
Συγκεκριμένα: Οι μαθητές τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν εργασία με τίτλο «Κατανομή τού νερού στη Γη». Η εργασία αναφερόταν στην αξία τού υδάτινου στοιχείου στην καθημερινή ζωή, πώς γίνεται η κατανομή τού νερού στη φύση, στον κύκλο τού νερού. Τέλος απαντήθηκε το ερώτημα: "πώς, αφού το νερό καλύπτει τα 7/10 τής επιφάνειας τής Γης, συζητάμε για έλλειψη νερού;" Το συμπέρασμα που προέκυψε από την εργασία αυτή είναι ότι η ζωή τού πλανήτη εξαρτάται από το νερό, γι' αυτό και όλοι μας οφείλουμε να το προσέχουμε.
Οι μαθητές τού Β΄ Δημοτικού παρουσίασαν την εργασία τους "Παγκόσμια προβλήματα στη διαχείριση τού νερού". Μέσα από την εργασία αυτή έγινε κατανοητό ότι, αν και η πρόσβαση σε καθαρό νερό είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, δυστυχώς το δικαίωμα αυτό το στερούνται εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ενώ οι ασθένειες από τα μολυσμένα νερά προκαλούν τον θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων τον χρόνο. Γι’ αυτό το νερό δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η έλλειψή του αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Είναι ένα αγαθό που φαίνεται ότι η φύση θα μας το δίνει όλο και σε μικρότερες ποσότητες, γι' αυτό επιβάλλεται να το χρησιμοποιούμε σωστά και να περιορίζουμε τη σπατάλη του.
Τέλος, οι μαθητές τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού παρουσίασαν εργασία με τίτλο «Ανακύκλωση - Εξοικονόμηση νερού». Στην εργασία αυτή, αφού έγινε σύντομη σύγκριση τής κατανάλωσης τού νερού στις ανεπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες περιοχές τού πλανήτη, έγινε αντιληπτό ότι μεγάλες ποσότητες νερού σπαταλούνται, ενώ μεγάλο μέρος τής ποσότητας τού νερού που χάνεται μπορεί να ανακυκλωθεί. Αν και στη χώρα μας η ανακύκλωση είναι σε πρώιμο στάδιο, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να αξιοποιηθεί το ανακυκλωμένο νερό. Οι μαθητές αναφέρθηκαν σε εφαρμογές τής ανακύκλωσης νερού σε άλλες χώρες και τέλος πρότειναν απλούς τρόπους ανακύκλωσης τού νερού, τους οποίους μπορούμε να εφαρμόσουμε όλοι, αρκεί να το βάλουμε στόχο στην καθημερινότητά μας.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ωριμότητα και ενθουσιασμό στο συνέδριο και αποκόμισαν θετικές εμπειρίες.