logo-pasxa
jtemplate.ru - free extensions for joomla
Αρσάκεια ΨυχικούΑρσάκεια - Τοσίτσεια ΕκάληςΑρσάκεια ΘεσσαλονίκηςΑρσάκεια ΠατρώνΑρσάκεια ΙωαννίνωνΑρσάκεια Τιράνων

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2017
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 13 1
week 14 2 3 4 5 6 7 8
week 15 9 10 11 12 13 14 15
week 16 16 17 18 19 20 21 22
week 17 23 24 25 26 27 28 29
week 18 30

Συμμετοχή στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στην Ινδία

Η ομάδα "Robotic gREen girls" των Απογευματινών Ομίλων Ρομποτικής Mindstorms Δημοτικών Εκάλης που απαρτίζεται από τις μαθήτριες Παπαδοπούλου Χριστίνα και Τσιτσικοπούλου Ιφιρένα τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού, μαζί με την καθηγήτρια Πληροφορικής-Ρομποτικής και προπονήτριά τους κ. Πλουμιδάκη Πωλίνα, από τις αρχές Μαρτίου έως και το τέλος Νοεμβρίου, βίωσαν ένα υπέροχο ταξίδι, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στον μαγικό κόσμο τής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, μέσα από τη συμμετοχή τους στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής.


Το έναυσμα δόθηκε στις αρχές Μαρτίου 2016 με την ανακοίνωση τού θέματος τής εφετινής Ολυμπιάδας, το οποίο ήταν η Ανακύκλωση. Στη συνέχεια, ξεκίνησε η διαδικασία τού καταιγισμού ιδεών γύρω από αυτό το θέμα. Έγιναν ποικίλες δοκιμές και πειραματισμοί με διαφορετικές κατασκευές ρομπότ, μέχρι να διαμορφωθεί η τελική ιδέα.
Το πρώτο αγωνιστικό σύνθημα δόθηκε στις 26 Ιουνίου 2016, όταν πραγματοποιήθηκε ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Αττικής, από τον οποίο προκρίθηκε η ομάδα στον τελικό τού 8ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής.
Κατόπιν, στις 2 Ιουλίου 2016 ορίστηκε ο Τελικός τού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής, στον οποίο η ομάδα "Robotic gREen girls" διακρίθηκε και οι μαθήτριες ανακηρύχθηκαν εθνικές νικήτριες.
Το πανελλήνιο μετάλλιο αποτέλεσε εισιτήριο για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Νέο Δελχί τής Ινδίας τον Νοέμβριο τού 2016.
Έτσι, με το χτύπημα το πρώτου κουδουνιού της νέας σχολικής χρονιάς ξεκίνησαν οι εντατικές προπονήσεις τής ομάδας με υπομονή, επιμονή και βλέμμα καρφωμένο στον στόχο, προκειμένου να είναι έτοιμη για τον Παγκόσμιο Διαγωνισμό.
Τελικά στις 23 Νοεμβρίου 2016 έφτασε η μέρα τής πολυπόθητης αναχώρησης για το Νέο Δελχί τής Ινδίας. Επρόκειτο για μια εκπληκτική εμπειρία ζωής. Τα βιώματα πολλά και τα ερεθίσματα πλούσια: η πολυπολιτισμικότητα τού διαγωνισμού, η επαφή με μαθητές άλλων χωρών, το αίσθημα υπερηφάνειας για την εκπροσώπηση τού Σχολείου και τής Ελλάδας ανάμεσα σε κορυφαίες ομάδες τής Ρομποτικής, η ευγενής άμιλλα και ο αλληλοσεβασμός...
Η παραμονή τής ομάδας στο Νέο Δελχί αποτέλεσε ένα βίωμα πρωτόγνωρο με όμορφες εικόνες και συναισθήματα. Άλλωστε, η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad) είναι μια παγκόσμια εκδήλωση για την επιστήμη, την τεχνολογία και την εκπαίδευση, χάρη στην οποία παιδιά από όλο τον κόσμο καταφέρνουν να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους στον τομέα τής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Αυτή η πρωτόγνωρη εκπαιδευτική εμπειρίας τής ομάδας "Robotic gREen girls" ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο, μέσα από την επάξια εκπροσώπηση, τα πολυάριθμα θετικά σχόλια, το άριστο τελικό αποτέλεσμα και την κατάταξη τής ομάδας ανάμεσα στις 15 καλύτερες τού κόσμου!

 

Περιγραφή project:
Κεντρικός άξονας τής πρότασης αποτελεί η δημιουργία ενός "πράσινου οικολογικού σχολείου", το οποίο θα καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών. Οι προτάσεις διαρθρώνονται γύρω από τις εξής θεματικές: α) ρομποτική, β) κτηριακή υποδομή και γ) διαθεματική υλοποίηση.

Α) Ρομποτική θεματική:
Στην πρόταση για το "πράσινο σχολείο" στόχος είναι ολόκληρη η σχολική μονάδα να είναι συνδεδεμένη με ένα έξυπνο ρομπότ, εκπαιδευτή-διαχωριστή, που ονομάζεται "Ρέα", το οποίο θα είναι τοποθετημένο στον προαύλιεο χώρο τού σχολείου.
Σε ένα σχολείο παράγονται πολλά απορρίμματα όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων αλλά και κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών. Σύμφωνα με την παρούσα πρόταση, πλέον όλα τα σκουπίδια που παράγονται στο σχολείο, μόλις αυτά πεταχτούν σε έναν κάδο απορριμμάτων αυτόματα θα κατευθύνονται στη "Ρέα".
Για να επιτευχθεί αυτό, σε κάθε χώρο τού σχολείου προτείνεται να υπάρχουν σταθεροί-χτιστοί κάδοι απορριμμάτων, των οποίων ο πυθμένας θα είναι τρύπιος. Έτσι, κάθε φορά που ένα σκουπίδι θα πετιέται σε έναν κάδο, αυτό θα εισέρχεται σε έναν κυλιόμενο ιμάντα, ο οποίος θα είναι κρυμμένος κάτω από το πάτωμα τού κτηρίου. Δηλαδή, η  πρόταση  τού ομίλου συνίσταται στη δημιουργία ενός υπόγειου δικτύου κίνησης των απορριμμάτων, το οποίο θα τα καθοδηγεί στο κεντρικό ρομπότ-διαχωριστή.
Στη συνέχεια, το ρομπότ αναλαμβάνει να τα διαχωρίσει ανάλογα με το είδος τους (π.χ. πλαστικό, χαρτί κτλ.), μέσα στον εσωτερικό περιστρεφόμενο κάδο που διαθέτει. Ο εσωτερικός αυτός περιστρεφόμενος κάδος διαθέτει τέσσερεις ξεχωριστές θέσεις, μία για κάθε είδος απορρίμματος. Ανά πάσα στιγμή η πληρότητα καθεμιάς από τις τέσσερεις θέσεις προβάλλεται στην οθόνη τού Arduino, με το οποίο είναι συνδεδεμένη η "Ρέα" (π.χ. χαρτί: 25%, πλαστικό: 75% κτλ.). Επίσης, όταν ο εσωτερικός περιστρεφόμενος κάδος γεμίσει, τότε ο Arduino στέλνει μήνυμα στην τοπική Δημόσια Εταιρεία Ανακύκλωσης προκειμένου να έρθει και να αδειάσει το ρομπότ.
Η "Ρέα" έχει εξωτερική διάφανη επένδυση, ώστε οι μαθητές να μπορούν να παρακολουθούν, όποτε το επιθυμούν, τη διαδικασία τού διαχωρισμού. Επιπρόσθετα, το ρομπότ-διαχωριστής έχει πάνω του έναν αισθητήρα, ο οποίος όταν πατηθεί το κάνει να μιλά και να ανακοινώνει πληροφορίες για την ανακύκλωση και τα οφέλη της. Γι'  αυτόν τον λόγο το ρομπότ αποτελεί και μια μορφή εκπαιδευτή.
Τέλος προτείνεται να υπάρχει στο προαύλιο τού σχολείου και ένας ρομποτικός κάδος κομποστοποίησης, ο "Δίας", όπου θα καταλήγουν όλα τα χρήσιμα απορρίμματα (π.χ. υπολείμματα φαγητού, φύλλα, πευκοβελόνες, κτλ.), τα οποία η "Ρέα" θα τα αναγνώριζε ως μη ανακυκλώσιμα.

Β) Κτηριακή Υποδομή
Η ομάδα "Robotic gREen girls" εκπόνησε εκτενή έρευνα σε σχέση με θέματα κτηριακής υποδομής που πρέπει να πληροί  ένα «πράσινο» κτήριο. Έτσι, κατατέθηκαν προτάσεις που αφορούν τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό τού σχολείου.
Για παράδειγμα, προτείνεται η τοποθέτηση στην οροφή τού σχολείου ηλιακού συλλέκτη, ο οποίος θα βοηθά στην κάλυψη ενεργειακών αναγκών τού σχολείου, η χρήση ειδικών βαρελιών συγκέντρωσης τού νερού τής βροχής, που θα αξιοποιείται στο πότισμα, η ύπαρξη στις τάξεις ειδικών αισθητήρων φωτός, ώστε μόνο εάν το εισερχόμενο φυσικό φως δεν επαρκεί να ενεργοποιούνται οι ηλεκτρικοί λαμπτήρες, όπως επίσης η αξιοποίηση στις τάξεις ειδικών αισθητήρων κίνησης/απόστασης, ώστε όταν μια αίθουσα αδειάζει, τότε να σβήνουν όλα τα φώτα. Επιπρόσθετα, η ομάδα διερεύνησε το ενδεχόμενο τής εφαρμογής τού Project σε πραγματικές συνθήκες.
Έτσι, μια αρχιτεκτονική εταιρεία μελέτησε το ενδεχόμενο τής συνολικής υλοποίησης στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης και τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά. Για τον λόγο αυτό, εκπονήθηκαν αρχιτεκτονικά σχέδια για κάθε χώρο τού Σχολείου, στα οποία διαφαίνεται η μελετημένη θέση κάθε κάδου, καθώς και η προτεινόμενη διαδρομή προς τη "Ρέα".

Γ) Διαθεματική Υλοποίηση
Στο "πράσινο σχολείο" τής ανακύκλωσης, εκτός από  το μάθημα «Ανακύκλωση» που διδάσκεται δύο ώρες κάθε εβδομάδα, υλοποιούνται δράσεις γύρω από την έννοια και την αξία τής ανακύκλωσης μέσα από πολλά και διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα. Η ομάδα κατέθεσε διαθεματικές προτάσεις για κάθε μάθημα που διδάσκεται στο Σχολείο, μέσα από τις οποίες προωθείται η ανακύκλωση.
Στην ιστοσελίδα www.reagreenschool.com, και συγκεκριμένα στην επιλογή Multipurpose learning, μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί για τις διαθεματικές προσεγγίσεις που υλοποιήθηκαν για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής (τραγούδι, παραμύθι, animation και κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού).