Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31
Στον παγκόσμιο τελικό τού διαγωνισμού “Microsoft Imagine Cup 2016” έλαβε μέρος η ομάδα AMANDA τού ΑΠΘ, στην οποία συμμετέχουν δύο απόφοιτοι τού Αρσακείου Θεσσαλονίκης (ο Ηλίας Χρυσοβέργης και ο Γιώργος Σχινάς).  Η ομάδα κατέκτησε την 1η θέση στον κόσμο στην κατηγορία World Citizenship και τη 2η θέση σε όλες τις κατηγορίες! 

Η ομάδα AMANDA αποτελείται από τέσσερις φοιτητές του τμήματος  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου  Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο Βασίλης Μπαλτατζής, η Μαργαρίτα Μπίντση, ο Γεώργιος Σχινάς και ο Ηλίας Χρυσοβέργης, με την  καθοδήγηση του καθηγητή τού τμήματος και μέντορά τους, Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη, δημιούργησαν μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για κινητά τηλέφωνα, στην οποία ο χρήστης ενημερώνεται για το φαινόμενο του bullying (σχολικός εκφοβισμός) και μαθαίνει τρόπους για την αντιμετώπισή του. Η εφαρμογή απευθύνεται σε μαθήτριες και μαθητές όλων των βαθμίδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ενισχύει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών και των ψυχολόγων να διαχειριστούν τέτοια περιστατικά.
amanda1
Πρώτος δεξιά ο Ηλίας Χρυσοβέργης και στο κέντρο, με την μπορντό μπλούζα, ο Γιώργος Σχινάς

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μέσω της εφαρμογής περιηγούνται σε έναν εικονικό κόσμο ακολουθώντας τη λογική ενός παιχνιδιού και αλληλοεπιδρώντας με εικόνες, βίντεο και διαδραστικό υλικό σχετικό με το φαινόμενο του bullying. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο καθώς και η αύξηση της ενσυναίσθησης και της αυτοπεποίθησής τους, προκειμένου να διαχειρίζονται δραστικά τέτοια φαινόμενα στο σχολείο τους και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντας διάφορα κίνητρα στα παιδιά (δοκιμασίες, πίστες) αλλά και παρέχοντας μία ευχάριστη εμπειρία παιχνιδιού (avatars, πόντοι). Τέλος, μέσω συμπληρωματικών εφαρμογών οι εκπαιδευτικοί και οι ψυχολόγοι μπορούν και αυτοί να κατανοήσουν ακόμη καλύτερα το φαινόμενο, ώστε να το αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

Η εφαρμογή αναπτύχθηκε αξιοποιώντας τα τελευταία αποτελέσματα της νευροεπιστήμης (mirror neurons / νευρώνες καθρέπτες) και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (Virtual Reality / εικονική πραγματικότητα) σε συνεργασία με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το φαινόμενο καθημερινά.

Η εφαρμογή πήρε το όνομα της από την Amanda Todd, η οποία σε ηλικία 15 χρονών αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της, αφότου υπέστη bullying, σωματικής, ψυχολογικής και σεξουαλικής βίας. Πριν από το θάνατό της δημοσίευσε ένα βίντεο, στο οποίο εξιστορούσε την τραγική ιστορία της μέσα από μια σειρά από κάρτες.

Η ομάδα ταξίδεψε στο Σιάτλ της Αμερικής στα τέλη του Ιουλίου και συμμετείχε στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού “Microsoft Imagine Cup 2016”.  Παρουσίασει τη δική της προσέγγιση για την επίλυση αυτού του πολύ σημαντικού προβλήματος κατακτώντας την 1η θέση στον κόσμο στην κατηγορία World Citizenship και τη 2η θέση σε όλες τις κατηγορίες!

Δείτε εδώ και στο βίντεο γιατί ονομάστηκε AMANDA η ομάδα (ρεπορτάζ αμερικανικού τηλεοπτικού σταθμού)


Δείτε το βίντεο τής απονομής τού πρώτου βραβείου στην κατηγορία World Citizenship

♦ Συνέντευξη στην ΕΡΤ3