Τον μήνα Δεκέμβριο 2016, στο πλαίσιο τής πρόληψης τής ενδοσχολικής βίας και τού εκφοβισμού στο σχολείο, οι μαθητές τής Ε΄2 τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με τη δασκάλα τους κ. Ζ. Παπανδρέου και σε συνεργασία με την παιδοψυχολόγο τής Συμβουλευτικής-Ψυχολογικής Υπηρεσίας τού Σχολείου κ. Μ. Κούκνη, εφαρμόσαν πρόγραμμα κατά τής ενδοσχολικής βίας και τού εκφοβισμού στο σχολείο.
Τα παιδιά στην αρχή παρουσίασαν θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά τής δικής τους προσωπικότητας αλλά και των συμμαθητών τους. Στόχος στη δίωρη αυτή συνάντηση ήταν να διεξαχθεί συζήτηση σχετικά με το πώς στις διαπροσωπικές μας σχέσεις διαχειριζόμαστε δυσκολίες στην επικοινωνία και επιλύουμε πιθανές διαφορές.
Το πρόγραμμα σε επόμενη συνάντηση συνεχίστηκε με συζήτηση για τον ορισμό και τις μορφές τής ενδοσχολικής βίας και τού εκφοβισμού, καθώς και για τις επιπτώσεις τού εκφοβισμού. Έγινε επίσης ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο, για τρόπους και προτάσεις σχετικές με την πρόληψη και την αντιμετώπιση τους από τους μαθητές, αλλά και για την παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους με στόχο την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό.
Στη συνέχεια οι μαθητές εξέτασαν περιπτώσεις στο τμήμα τους κατά τις οποίες κάποιες πολύ «ζωηρές» συμπεριφορές χρήζουν προσεκτικής αντιμετώπισης, αλλά δεν έχουν τα χαρακτηριστικά λεκτικού, κοινωνικού ή σωματικού εκφοβισμού (bullying). Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν για τους ενδεδειγμένους τρόπους αντίδρασης σε συμπεριφορές που τους ενοχλούν.
Το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά να μάθουν να επιλύουν με περισσότερη ψυχραιμία και ηρεμία τις διαφωνίες τους.