Με αφορμή τον εορτασμό τής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, το διάστημα από 4 έως 8 Απριλίου 2016, πραγματοποίησαν δράσεις που είχαν ως σκοπό να αναδείξουν τη σημασία τής φιλαναγνωσίας.
Αρχικά οι μαθητές, με την παρότρυνση των δασκάλων τους κ. Μ. Χωριανοπούλου και Ν. Παπαφιτσώρου, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το ποιήμα «Βιβλιοχαρά» τής Pat Mora σε μετάφραση τής Λότη Πέτροβιτς-Ανδουτσοπούλου και μέσα από τους στίχους του να ταξιδέψουν στον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών. Κατόπιν, ανακάλυψαν την οικογένεια λέξεων τού βιβλίου και ζωγράφισαν ένα δέντρο τοποθετώντας τις λέξεις αυτές στα κλαδιά του.
Στη συνέχεια, κατέγραψαν σε μικρά βιβλιαράκια τους λόγους που απολαμβάνουν την ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και κατασκεύασαν με αυτά ένα ομαδικό έργο-κολλάζ, με το οποίο στόλισαν το ταμπλό τής τάξης τους.
Σε συνδυασμό με τη διαθεματική εργασία που εκπονούν με θέμα «Ο ήλιος ο ηλιάτορας» συγκέντρωσαν σχετικά βιβλία και πραγματοποίησαν μια μικρή έκθεση στην τάξη τους, ενώ την ώρα του μαθήματος τής Φιλαναγνωσίας απόλαυσαν την παρέα των ηρώων τού αγαπημένου τους βιβλίου στο καταπράσινο περιβάλλον τού δάσους τού Σχολείου.
Με την τεχνική τού origami κατασκεύασαν μικρά βιβλιαράκια στα οποία έγραψαν και εικονογράφησαν ιστορίες δικής τους έμπνευσης σχετικές με τον ήλιο, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους μαθητές είχε και η επίσκεψή τους στη βιβλιοθήκη τού Σχολείου, όπου με την καθοδήγηση τού βιβλιοθηκονόμου έλαβαν μέρος σε μια πρωτότυπη δραστηριότητα κατασκευής εικονοποιήματος με θέμα την ανάγνωση βιβλίων.
Τέλος, τα παιδιά είχαν τη ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα τού «Αχτιδοϋφαντή» κ. Βασιλική Νευροκοπλή, να συζητήσουν μαζί της για το συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο επεξεργάστηκαν κατά τη διάρκεια τού Β΄ τριμήνου, καθώς και να της παρουσιάσουν τις εργασίες που είχαν ετοιμάσει. Με τη βοήθεια τού ηθοποιού συνεργάτη της, οι μαθητές ζωντάνεψαν τις εικόνες τού βιβλίου μέσα από μια δραστηριότητα θεατρικού παιχνιδιού, που τους διασκέδασε και τους έκανε να βιώσουν τα βαθύτερα νοήματα τού έργου.