Μαθητές των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού συμμετείχαν στον Περιφερειακό - Προκριματικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Αττικής για παιδιά δημοτικού που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Μαρτίου 2017 στα εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανική Αγωγή, στην Παλλήνη.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διοργανώθηκε εφέτος για τρίτη συνεχή σχολική χρονιά για παιδιά δημοτικού, ηλικίας 8-12 ετών, από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό WRO Hellas (http://www.wrohellas.gr/). Πραγματοποιείται στο πλαίσιο τής ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση τής νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science - Technology - Engineering - Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. Οι δάσκαλοι και τα παιδιά, σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη τής λύσης, κάνοντας χρήση τής σύγχρονης τεχνολογίας.
Στον εφετινό περιφερειακό προκριματικό διαγωνισμός συμμετείχαν περίπου 110 ομάδες.
Τα Αρσάκεια Δημοτικά Ψυχικού συμμετείχαν στον Διαγωνισμό με την Ομάδα Ρομποτικής RoboLeaders που αποτελείται από τους μαθητές τής Δ΄ τάξης Ευσταθόπουλο Άρη, Καραμίχαλο Φοίβο, Λιάπη Γιώργο, Λιάπη Δημήτρη, Λιονάκη Δημήτρη και Ψαράκη Αντώνη,  με προπονήτρια την καθηγήτρια Πληροφορικής-Φυσικών Επιστημών δρα Κατερίνα Γλέζου.
Από τις αρχές Οκτωβρίου τού 2016 οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα στον Απογευματινό Όμιλο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego WeDo 2.0, που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη. Στο πλαίσιο των μαθημάτων τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να κατασκευάσουν έργα προσωπικού νοήματος και ενδιαφέροντος με τουβλάκια Lego και να προγραμματίσουν αυτοματισμούς στο προγραμματιστικό πολυμεσικό περιβάλλον Scratch 2.0, αξιοποιώντας έξυπνα hub, κινητήρες, αισθητήρες κλίσης και απόστασης του ρομποτικού κιτ LEGO WeDo 2.0.
Η ομάδα διαγωνίστηκε με μια ρομποτική διάταξη που αποτελείται από: α) ένα ασφαλές σύστημα οδήγησης και β) ένα σύστημα φαναριών σε γέφυρα μονής διέλευσης.
α) Σύστημα οδήγησης μέσω ηλεκτρονικών σημάτων. Για το σύστημα οδήγησης μέσω ηλεκτρονικών σημάτων οι μαθητές κατασκεύασαν ένα αυτοκίνητο-ρομπότ και ένα τηλεχειριστήριο με τουβλάκια Lego και προγραμμάτισαν αυτοματισμούς στο περιβάλλον Scratch (έκδοση 2.0). Το αυτοκίνητο-ρομπότ διαθέτει δύο smarthub, δύο κινητήρες και δύο αισθητήρες απόστασης. Το χειριστήριο διαθέτει ένα έξυπνο hub, έναν αισθητήρα κλίσης και έναν αισθητήρα απόστασης. Με το χειριστήριο κατευθύνω το όχημα, επιταχύνω προς τα μπρος, κάνω όπισθεν, στρίβω δεξιά-αριστερά, ξεκινώ, σταματώ. Το όχημα διαθέτει και σύστημα αυτόματου επείγοντος φρεναρίσματος.
β) Σύστημα φαναριών σε γέφυρα μονής διέλευσης. Για το σύστημα φαναριών σε γέφυρα μονής διέλευσης τα παιιδά κατασκεύασαν δύο φανάρια με τουβλάκια Lego, δύο smarthub και δύο αισθητήρες απόστασης τού ρομποτικού κιτ LEGO WeDo 2.0 και προγραμμάτισαν τους αυτοματισμούς στο περιβάλλον Scratch (έκδοση 2.0). Κάθε φανάρι διαθέτει ένα smarthub και έναν αισθητήρα απόστασης. Οι μαθητές προγραμμάτισαν περιοδική χρωματική εναλλαγή των φαναριών (πράσινο - κόκκινο), εκτός αν εντοπισθεί όχημα που αναμένει, οπότε τού δίνεται προτεραιότητα. Σε περίπτωση που αναμένουν οχήματα και στις δύο πλευρές τής γέφυρας δίνεται προτεραιότητα στη μια πλευρά (αριστερά).
Όταν η ομάδα ολοκλήρωσε την κατασκευή και τον προγραμματισμό τής ρομποτικής διάταξης, προχώρησε στην κατασκευή μακέτας με την γέφυρα και τον αυτοκινητόδρομο αξιοποιώντας μακετόχαρτο, ξυλάκια και διάφορα άλλα υλικά μακέτας. Στη μακέτα οι μαθητές επέλεξαν να κατασκευάσουν ένα παραδοσιακό πέτρινο γεφύρι μονής διέλευσης, στέλνοντας το μήνυμα τής αξιοποίησης τής τεχνολογίας με σεβασμό στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική και στο περιβάλλον. Η μακέτα είναι αρθρωτή (modular), με αρκετά επαναχρησιμοποιήσιμα δομικά στοιχεία.
Οι μαθητές δούλεψαν με ενθουσιασμό για την ολοκλήρωση και παρουσίαση-επίδειξη των κατασκευών-έργων τους στο ευρύ κοινό στο πλαίσιο τού Διαγωνισμού. Οι γονείς συνέβαλαν στην υποστήριξη των μαθητών και, με τη συμμετοχή τους, έγιναν αρωγοί τής κοινής πρωτοβουλίας που έχει στόχο να μεταφέρει στους μαθητές, από τις πρώτες τάξεις τού δημοτικού σχολείου, έννοιες και αξίες όπως ομαδικότητα, ευγενής συναγωνισμός, πρόοδος, καινοτομία, τεχνολογία, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, συνεισφέροντας έτσι στην προσπάθεια για ένα ελπιδοφόρο αύριο τής πατρίδας μας!
Η ομάδα των Αρσακείων Ψυχικού προκρίθηκε στην πρώτη φάση τής διαδικασίας αξιολόγησης, αλλά δεν πέτυχε την πρόκριση για τον Τελικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.