Τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 οι μαθητές τής Ε΄2 τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού επισκέφθηκαν το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, όπου συμμετείχαν στο εργαστηριακό πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής «Lego Wedo-Scratch».
Τα παιδιά, συνοδευόμενα από την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Α. Στέφου, γνώρισαν την έννοια τής ρομποτικής κατανοώντας τις εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, συναρμολόγησαν τροχαλίες, γρανάζια, άξονες και κατασκεύασαν με τα χέρια τους «απλές μηχανές», όπως τον «πεινασμένο αλιγάτορα». Ήρθαν σε επαφή με αισθητήρες και ανέπτυξαν τον πρώτο τους αυτοματισμό στο πρώτο τους ρομποτάκι, τον «αλιγάτορα». Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε εικονικό περιβάλλον εφαρμόζοντας τις προγραμματιστικές τους γνώσεις και αναπτύσσοντας την αλγοριθμική τους σκέψη, ώστε να δώσουν τις σωστές εντολές στον αλιγάτορά τους.
Έτσι οι μαθητές απασχολήθηκαν δημιουργικά, πειραματίστηκαν, ενεργοποίησαν την ευρηματικότητά τους καινοτομώντας, καθώς και το πνεύμα συνεργασίας και έφεραν το καλύτερο αποτέλεσμα: «Έμαθαν κάνοντας»(“Learning by Doing”)!
Οι εντυπώσεις τους εξαιρετικές, όπως φαίνεται από όσα έγραψαν σχετικά:
- «Ήταν μια επίσκεψη που μας ταξίδεψε στο παρελθόν αλλά και στο μέλλον! Ενθουσιάστηκα με αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γιατί εφάρμοσα γνώσεις ρομποτικής, φυσικής και μαθηματικών».
- «Μου άρεσε γιατί με τη βοήθεια τής τεχνολογίας μπορούμε να κατασκευάσουμε ακόμα και ένα ρομπότ κροκόδειλο!».
- «Είχε πολύ ενδιαφέρον η εργασία που κάναμε να φτιάξουμε τα δικά μας ρομπότ και να καταλάβουμε τον τρόπο που λειτουργούν. Μου άρεσε πολύ!».
- «Πόσο με εντυπωσίασε το ότι μπορούσαμε να ηχογραφήσουμε κάτι και να το λέει ο αλιγάτορας!».
- «Μετά από αυτή την εξόρμηση όσοι ήξεραν για τα ρομπότ έμαθαν περισσότερα, όσοι δεν γνώριζαν τίποτα ενημερώθηκαν κατά τον καλύτερο τρόπο».
- «Συνδυάσαμε τη διασκέδαση με την ενημέρωση. Και αυτό που άρεσε!».
- «Πιστεύω ότι ύστερα από όσα έμαθα θα μπορέσω να φτιάξω ένα δικό μου ρομπότ με τα κατάλληλα μέσα».
- «Η εμπειρία ήταν μοναδική!».