Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 14 1 2 3 4 5 6
week 15 7 8 9 10 11 12 13
week 16 14 15 16 17 18 19 20
week 17 21 22 23 24 25 26 27
week 18 28 29 30

Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης

Εγκαίνια της έκθεσης «1821. Το λερωμένο λευκό. Έκθεση μνήμης του αγώνα για ελευθερία»
με έργα του ζωγράφου Γιώργου Κόρδη.

Link for Live Youtube Broadcast


ERASMUS DAYS ΣΤΟ Α’ ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΤΟΣΙΤΣΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΚΑΛΗΣ
Φέτος, το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης γιορτάζει τις Ημέρες ERASMUS, μια πανευρωπαϊκή γιορτή για τη διάδοση των ευεργετημάτων από τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα, που διενεργούνται με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Στο πλαίσιο του εορτασμού αυτού καθηγητές και μαθητές του Α’ Λυκείου που συμμετέχουν στο #erasmusdays έχουν ετοιμάσει μία έκθεση των καλλιτεχνικών έργων των μαθητών για τα προγράμματα Erasmus+ του σχολείου τους ARCH, YES-U!! και ReACT!. Η γιορτή δίνει επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τις εργασίες που έχουν εκπονήσει οι μαθητές, φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τις επισκέψεις στα ευρωπαϊκά σχολεία, το βίντεο-animation «Η Αλίκη στη χώρα των τεράτων» και βίντεο από τις θεατρικές παραστάσεις «Βιολογικός Μετανάστης» του Αρκά και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, που παρουσιάστηκαν στο σχολείο μας κατά τις επισκέψεις των ξένων ομάδων.
Κατά την τελευταία τριετία το Α’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης έχει αναπτύξει πλήθος διεθνών δράσεων με επίκεντρο τρία Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπούν στη μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών του Α’ Τοσιτσείου Λυκείου σε εταιρικά σχολεία του εξωτερικού, προκειμένου να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και εκπαίδευσης, να ερευνήσουν φλέγοντα θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας και να συμμετάσχουν σε ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Τα προγράμματα διενεργούνται υπό την αιγίδα της Ε.Ε., ενώ καίριος είναι ο καθοδηγητικός και εποπτικός ρόλος της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού ΙΚΥ.
Περισσότερα εδώ.

Συνεργασία, Αυτοπεποίθηση, Γνώση, Εμπειρία και Καινοτομία: σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουν οι μαθητές των τμημάτων Β3 και Β4 του Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού τα οφέλη που αποκόμισαν από τις πολύμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες «Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου» με συνακόλουθη «Σύνταξη Δελτίου Τύπου» και «Συγγραφή άρθρων για την Οικονομία», με επιστέγασμα τη δημοσίευσή τους στην «Οικονομική Εφημερίδα για μια Βιώσιμη Οικονομία», που επιμελείται η Συντονίστρια Οικονομίας κ. Δ. Μακρή.

logo organizing com


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  • Βασιλική Παπαπέτρου – Μουρσελά, Φιλόλογος, Επόπτρια των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
  • Δημήτριος Κλαυδιανός, Φυσικός, Συντονιστής Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία
  • Ιωάννης Βακαλόπουλος, Φυσικός, Διευθυντής στο Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Παναγιώτης Βάββας, Χημικός, Α΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Χρήστος Γεωργίου, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
  • Χρήστος Δευτεραίος, Φυσικός, Β΄ Αρσάκειο - Τοσίτσειο Γενικό Λύκειο Εκάλης
  • Θεόδωρος Μεταλληνός, Φυσικός, Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού

logo organizing com

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • Ευάγγελος Γαζής, Ομότιμος Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών, Ταξιάρχης των Ιπποτών της τάξης Palmes Academiques της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εθνικός Εκπρόσωπος Εκπαίδευσης στο CERN
  • Marco Battaglia, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Σάντα Κρουζ και στο Εθνικό Εργαστήριο του Lawrence Berkeley
  • Εμμανουήλ Τσεσμελής, Επισκέπτης Καθηγητής Πειραματικής Σωματιδιακής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Γενικός Διευθυντής Μονάδας CERN
  • Ανδρομάχη Τσίρου, Καθηγήτρια Σωματιδιακής Φυσικής, Ερευνήτρια στο Πείραμα CMS-CERN
  • Ιωάννης Αποστολάκης, Καθηγητής Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Υψηλών Ενεργειών, Επικεφαλής της ομάδας CERN – Geant4
  • Αλέξανδρος Κεχαγιάς, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής Υψηλών Ενεργειών και Βαρύτητας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών
  • Μιχαήλ Κόκκορης, Καθηγητής Πειραματικής Φυσικής και Εφαρμογών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών

Στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 διεξήχθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην Ελλάδα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, με αντικείμενο τη Διδασκαλία της Αστρονομίας, από την ομάδα εργασίας NASE της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. *

Η Φ.Ε., συνεχίζοντας την παράδοση που έχει σε εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα, μαζί με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ), έθεσαν τα  σεμινάρια υπό την αιγίδα τους.

Στα Σεμινάρια-εργαστήρια συμμετείχαν 85 εκπαιδευτικοί, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπου με καθημερινά υλικά έφτιαξαν «αστρονομικά όργανα». Προτάθηκαν «μοντέλα» αστρονομικών φαινομένων που οι μαθητές θα μελετούν στο σχολείο και «αστρονομικές παρατηρήσεις» που θα παίρνουν με τα όργανα αυτά. Η διαδικασία αυτή παιδαγωγικά είναι η πλέον ενδεδειγμένη για να κινητοποιήσουν, αναπτύξουν και ενισχύσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες των μαθητών τους.

Η γλώσσα των Σεμιναρίων ήταν τα Αγγλικά, αλλά όλο το υλικό, που παρουσιαζόταν, ήταν μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Στις 11 και 12 Μαρτίου διεξήχθη ο δεύτερος κύκλος αυτών των Σεμιναρίων με θέμα την Αστροβιολογία!

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα εδώ: https://astronomy.arsakeio.gr


*Τα σεμινάρια αυτά διοργανώθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, που είναι η εφαρμογή της Αστρονομίας για διδασκαλία και εκπαίδευση σε σχολικό επίπεδο.

Ξεκινώντας τη φοιτητική τους ζωή οι απόφοιτοι των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων μιλούν για τα  βιώματα και τις ξεχωριστές εμπειρίες τους από τη φοίτησή τους στα Σχολεία μας, στο Ψυχικό, στην Εκάλη, τη Θεσσα  λονίκη, την Πάτρα, στα Ιωάννινα. Ευχόμαστε σε όλους τους αποφοίτους μας το νέο περιβάλλον και οι σπουδές τους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να χαράξουν την προσωπική τους πορεία δημιουργικά με οδηγό τα ενδιαφέροντά τους.

Ανέγερση ιδιόκτητου σχολικού συγκροτήματος στα Τίρανα


Από τον Μάιο τού 2007 το Αρσάκειο Τιράνων λειτουργεί στο νέο ιδιόκτητο κτηριακό συγκρότημα, σε οικόπεδο 100.000 τ.μ., 5 χιλιόμετρα έξω από τα Τίρανα, το οποίο ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες διεθνείς εκπαιδευτικές απαιτήσεις.

Το νέο κτήριο εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο 2007. Στα εγκαίνια παρέστησαν οι αρμόδιοι υπουργοί και προσωπικότητες από την Αλβανία και την Ελλάδα: ο Υπουργός Παιδείας τής Ελλάδας Ε. Στυλιανίδης, ο Υπουργός Παιδείας τής Αλβανίας Γ. Πόλλο, ο τ. Πρωθυπουργός τής Αλβανίας Φ. Νάνο, ο βουλευτής Λ. Ζαγορίτης, ο πρέσβης Δ. Ηλιόπουλος, ο Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γ. Μπαμπινιώτης, ο Γενικός Γραμματέας Ι. Παρασκευόπουλος, όλα τα μέλη τού Δ.Σ. και πολλοί εταίροι τής Φ.Ε.

Σε αμφιθεατρικό οικόπεδο 100 περίπου στρεμμάτων το κτήριο, ειδικά μελετημένο από τους εκλεκτούς αρχιτέκτονες, καθηγητές τού ΕΜΠ, Δημήτρη Ησαΐα και Τάση Παπαϊωάννου, εταίρους τής Φ.Ε., είναι κατασκευασμένο με υψηλές προδιαγραφές λειτουργικότητας, αισθητικής και ασφάλειας.

Έχει εμβαδόν 4.000 τ.μ. και οργανώνεται γύρω από ένα αίθριο.

Οι αίθουσες, κατανεμημένες σε 4 στάθμες (ορόφους), έχουν η καθεμία ιδιαίτερο υπαίθριο χώρο προς τις εξωτερικές πλευρές τού κτηρίου.

Οι χώροι κίνησης βρίσκονται περιμετρικά τού αιθρίου, το οποίο αποτελεί τον εσωτερικό αύλειο χώρο.

Εκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, τα γραφεία και τους βοηθητικούς και ημιυπαίθριους χώρους, το Σχολείο διαθέτει εργαστήρια Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας πλήρως εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα μέσα, Βιβλιοθήκη, αίθουσες Μουσικής και Γυμναστικής, καθώς και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Όταν ολοκληρωθεί το συγκρότημα θα περιλαμβάνει ξεχωριστά κτήρια Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, Βιβλιοθήκης, Θεάτρου και αθλητικές εγκαταστάσεις.

Κύρια πηγή χρηματοδότησης για την ανέγερση τού Σχολείου ήταν το Πρόγραμμα τής Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας ΥΔΑΣ για τα Βαλκάνια τού Υπουργείου Εξωτερικών. Σημαντική όμως ήταν και η συμβολή των χορηγών Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου, Μαριάννας Λάτση, Βασίλη Θεοχαράκη, Ανδρέα Κανελλόπουλου, Καλλιόπης Λεμού. Βεβαίως δεν έλειψαν οι ίδιοι πόροι τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.

Επίσης, το 2003 ιδρύθηκε σωματείο με τίτλο «Ένωση Φίλων τού Αρσακείου Τιράνων» για την ηθική και οικονομική στήριξη τής λειτουργίας τού Σχολείου.

Εγκαίνια τού Σχολείου Πατρών το 2004 στο Πλατάνι τού Ρίου


Το Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2004 ο Πρόεδρος τής Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος εγκαινίασε το νέο σχολικό συγκρότημα τού Αρσακείου Πατρών στο Πλατάνι τού Ρίου.

Το Αρσάκειο Πατρών, σημείο αναφοράς και ζωντάνιας στο κέντρο τής πόλης, μεταφέρθηκε στο ιδιόκτητο πλέον σχολικό συγκρότημα σε οικόπεδο 40 στρεμμάτων με την αρχική υποστήριξη τής Πολιτείας.

Το νέο σχολικό συγκρότημα


To καλοκαίρι τού 2004 με την κατασκευή τού Δημοτικού ολοκληρώθηκε το πρώτο κτηριακό συγκρότημα στο οποίο στεγάζεται σήμερα το Αρσάκειο Πατρών.

Τον σχεδιασμό του ανέλαβαν οι πρωτοπόροι αρχιτέκτονες, καθηγητές τού ΕΜΠ, Δημήτρης Ησαΐας και Τάσης Παπαϊωάννου, οι οποίοι αξιοποίησαν ευρηματικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τού οικοπέδου: την πανοραμική θέα προς τον Πατραϊκό κόλπο και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, που βρίσκεται προς βορρά, και το ρέμα τής Ξυλοκέρας, που βρίσκεται στη νότια-νοτιοδυτική πλευρά, καθώς και τις έντονες κλίσεις του.

Σχεδιασμός και οργάνωση τού σχολικού συγκροτήματος


Το κτήριο είναι οργανωμένο γύρω από ένα αίθριο, μια μεγάλη εσωτερική αυλή που αποτελεί την «καρδιά» τού Σχολείου.

Οι κινήσεις προς τους χώρους διδασκαλίας αναπτύσσονται στις περιμετρικές στοές τού αιθριακού χώρου τονίζοντας τον εσωστρεφή του χαρακτήρα.

Η αξιοποίηση τής φυσικής κλίσης τού εδάφους επιτρέπει τη δημιουργία κερκίδων που υποβοηθούν την ανάπτυξη συλλογικών δραστηριοτήτων, δίνοντας ζωή στον χώρο και συμβάλλοντας στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Ιδιαίτερα σημαντικός για τη λειτουργία τού Σχολείου είναι ο μεγάλος μεταβατικός χώρος τής εισόδου με τις δυνατότητες πολλαπλών χρήσεων που παρέχει (συγκεντρώσεις, εκθέσεις, μουσικές εκδηλώσεις κτλ.).

Ο σχεδιασμός των επιμέρους ενοτήτων των αιθουσών ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων των μαθητών τού Σχολείου.

Οι αίθουσες των μικρότερων τάξεων έχουν ιδιαίτερο αύλειο χώρο προς την εξωτερική πλευρά τού κτηρίου, όπως εξάλλου και το Γυμναστήριο.

Αξιοποίηση τού φυσικού περιβάλλοντος χώρου


Τα υλικά και τα γαιώδη χρώματα βοηθούν ώστε το κτήριο να εντάσσεται αρμονικά στο φυσικό περιβάλλον και το τοπίο τής περιοχής.

Η αδρότητα των υλικών είναι εξαιρετικά πολύτιμη, ιδίως σε μια χώρα σαν τη δική μας που χαρακτηρίζεται από ένα έντονο και εκτυφλωτικό φως που πέφτει πάνω τους και διαχέεται, αναδεικνύοντας χρώματα και υφές, δημιουργώντας φωτοσκιάσεις, τονικότητες και διαβαθμίσεις.

Χρησιμοποιήθηκαν το άβαφο ανεπίχρηστο σκυρόδεμα, ανεπίχρηστες τσιμεντοπλινθοδομές και επιχρίσματα σε γαιώδη χρώματα. Μεταλλικές και ξύλινες κατασκευές συμπληρώνουν την εικόνα τού συγκροτήματος.

Σχολικό συγκρότημα Γυμνασίου και λυκείου


Το 2008 στο κτήριο τού Γυμνασίου-Λυκείου, όπου μέχρι στιγμής συστεγάζονται όλες οι σχολικές βαθμίδε, ολοκληρώθηκε, με δωρεά τού προέδρου τού Κέντρου Παιδείας Επιστημών Κωνσταντίνου Δημητριάδη, η κατασκευή πτέρυγας Εργαστηρίων, που περιλαμβάνει τρεις εργαστηριακές αίθουσες (Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας), αίθουσα παρασκευαστηρίου πειραμάτων, αίθουσα Πληροφορικής, δύο αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και γραφεία καθηγητών.

Κάθε εργαστηριακή αίθουσα είναι πλήρως εξοπλισμένη με τις πιο σύγχρονες πειραματικές διατάξεις, όργανα, εποπτικά μέσα διδασκαλίας, ηλεκτρονικούς υπολογιστές με σύνδεση στο διαδίκτυο, προβολείς, εκτυπωτές κ.λπ.

Σχεδιασμός ανοικοδόμησης ξεχωριστών κτηριακών μονάδων για κάθε σχολική βαθμίδα


Η αρχή έγινε με προοπτική στο μέλλον να υλοποιηθεί το κτηριολογικό πρόγραμμα τού συγκροτήματος στο σύνολό του, το οποίο προβλέπει την ανέγερση Νηπιαγωγείου, Γυμνασίου και Λυκείου, Θεάτρου, Βιβλιοθήκης, Κλειστού Γυμναστηρίου καθώς και κυρίως Διοίκησης, συνολικού εμβαδού 12.600 τ.μ.

Εστία Επιστημών Πάτρας


Η Εστία Επιστημών Πάτρας λειτούργησε τον Σεπτέμβριο τού 2008 σε ένα πρότυπο κτήριο, που βρίσκεται μέσα στο οικόπεδο των Αρσακείων Σχολείων Πατρών, με αξιόλογες τεχνολογικές υποδομές και υπερσύγχρονο εξοπλισμό, με πολυάριθμα διαδραστικά εκθέματα και αλληλεπιδραστικές εκθέσεις, που καλύπτουν περισσότερες από εκατό επιμέρους θεματικές περιοχές των Μαθηματικών, τής Φυσικής και τής Πληροφορικής, με σκοπό τη διάδοσή τους στο ευρύ κοινό.

Η Εστία Επιστημών, όπως και τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών τού Αρσακείου Γυμνασίου και Λυκείου Πατρών, κατασκευάστηκαν και εξοπλίστηκαν εξολοκλήρου με δωρεά τού ιδρυτή και προέδρου τού Κέντρου Παιδείας Επιστημών Κωνσταντίνου Δημητριάδη και αποτελούν την επισφράγιση τής συμφωνίας συνεργασίας με το Κέντρο Παιδείας Επιστημών, που είχε υπογραφεί μεταξύ τού κ. Δημητριάδη και τού προέδρου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας τον Ιούνιο τού 2006.

Η πτέρυγα των Εργαστηρίων τού Αρσακείου περιλαμβάνει 3 εργαστηριακές αίθουσες Φυσικών Επιστημών (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας), αίθουσα παρασκευαστηρίου πειραμάτων, αίθουσα Πληροφορικής, 2 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και γραφείο καθηγητών. Κάθε εργαστηριακή αίθουσα είναι πλήρως εξοπλισμένη με τις πιο σύγχρονες πειραματικές διατάξεις, όργανα, εποπτικά μέσα διδασκαλίας, ηλεκτρονικούς υπολογιστές με σύνδεση στο διαδίκτυο, προβολείς, εκτυπωτές κ.λπ.

Τελετή εγκαινίων τής Εστίας Επιστημών Πάτρας


Στις 19 Δεκεμβρίου 2009 ο Αντιπρόεδρος τής Κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, τέλεσε τα εγκαίνια των δύο κτηρίων τής Εστίας Επιστημών, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος και ο πρώην υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος.

Λειτουργία τής Εστίας Επιστημών Πάτρας


Η Εστία Επιστημών Πάτρας υλοποιεί επιστημονικές δραστηριότητες που απευθύνονται στους μαθητές και τους καθηγητές όλων των σχολείων, αλλά και σε φοιτητές.

Οι καθηγητές μαζί με τους μαθητές τους αξιοποιούν τις υποδομές τής Εστίας και λαμβάνουν μέρος στις δραστηριότητές της και τις διαδραστικές εκθέσεις της, που λειτουργούν συμπληρωματικά προς τη σχολική εκπαίδευση.

Η Εστία Επιστημών Πάτρας λειτουργεί ουσιαστικά ως ένας χώρος αναζήτησης τής γνώσης, ανακάλυψης των αιτίων πίσω από τα φυσικά φαινόμενα και κατανόησης των επιτευγμάτων τής επιστήμης μέσα από τη δημιουργία διαλόγου που οδηγεί μαθητές και φοιτητές να κατακτήσουν τη γνώση με τη δική τους προσπάθεια και τους καθηγητές να τη δομήσουν και να τη διδάξουν με καινούργιους τρόπους.

Κέντρο Παιδείας Επιστημών


Το Κέντρο Παιδείας Επιστημών, με το οποίο συνεργάζεται η Εστία Επιστημών Πάτρας, είναι κοινωφελές μη κερδοσκοπικό ίδρυμα που εποπτεύεται από τα Υπουργεία Παιδείας, Πολιτισμού και Οικονομικών, ιδρύθηκε με Προεδρικό Διάταγμα το 2000, με σκοπό την αξιοποίηση τής ανακαλυπτικής διαδικασίας για την κατανόηση των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και τής Πληροφορικής.

Αρσάκειο Θεματικό Πάρκο


Καρπός τής κινητικότητας τού Σχολείου στον τομέα τής επιστήμης είναι η δημιουργία, κατά το σχολικός έτος 2018-2019, τού Αρσακείου Θεματικού Πάρκου στον χώρο μεταξύ των δύο κτηριακών συγκροτημάτων, τού Σχολείου και τής Εστίας Επιστημών.

Το πάρκο, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με Τμήματα τού Πανεπιστημίου Πατρών και ινστιτούτων και χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από χορηγούς και προγράμματα Erasmus, είναι προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές τής Πάτρας και τής ευρύτερης περιοχής.

Το πάρκο περιλαμβάνει μετεωρολογικό σταθμό και σεισμογράφο, σε συνεργασία με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών και την Εστία Επιστημών Πάτρας.