Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31
Οι καθηγητές Πληροφορικής των Αρσακείων - Τοσιτσείων Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης κ. Δήμητρα Ανδριοπούλου, Ελισάβετ Βατουσιανού, Γιάννης Γιαταγάνης, Παυλίνα Πλουμιδάκη και Ασημίνα Στέφου συμμετείχαν ως ομιλητές σε εσπερίδα με τίτλο «Καλές πρακτικές διδακτικής τής Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση». Η επιμόρφωση διοργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Β΄ Αθήνας και Ανατολικής Αττικής κ. Ευάγγελο Κανίδηκαι πραγματοποιήθηκε  στο 3ο Γυμνάσιο Αγίας Παρασκευής τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2016.
Οι εκπαιδευτικοί των Αρσακείων παρουσίασαν προτάσεις καινοτομίας και να μοιράστηκαν την πολύχρονη εμπειρία και τις στρατηγικές που ακολουθούν στην οργάνωση τής διδασκαλίας τού μαθήματος τής Πληροφορικής στα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Δημοτικά, δίνοντας έμφαση στο αποτέλεσμα που έχουν αυτές στη μάθηση.
Έτσι, η ομιλία διαρθρώθηκε γύρω από τους εξής άξονες: αρχικά παρουσίασαν το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθούν στα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Δημοτικά, αναλύοντας τις διδακτικές ενότητες που το απαρτίζουν και τονίζοντας τους εκπαιδευτικούς στόχους για κάθε τάξη. Στη συνέχεια, παρουσίασαν δύο υποδειγματικά διδακτικά σενάρια. Το πρώτο αναφερόταν στην ενότητα τού Προγραμματισμού για την Γ΄ τάξη και είχε τίτλο «Η μέλισσα συναντά τη χελώνα». Το διδακτικό αυτό σενάριο είχε στόχο, μέσα από τη μαθητοκεντρική διδακτική προσέγγιση και τον πειραματισμό με διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού, όπως το ρομπότ δαπέδου BeeBot, οι μαθητές αφενός να εισαχθούν στις έννοιες τού προγραμματισμού και στη μαγική αλγοριθμική σκέψη και αφετέρου να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη γλώσσα προγραμματισμού Logo. Το δεύτερο διδακτικό σενάριο αφορούσε στην ενότητα τού Διαδικτύου για την Ε΄ τάξη και είχε τίτλο «Στη χώρα τού διαδικτύου». Στόχος τού σεναρίου ήταν να γίνει ξεκάθαρη και σαφής η έννοια τού δικτύου αρχικά και τού διαδικτύου πιο συγκεκριμένα. Ακόμη, παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί η εισαγωγή στους κινδύνους που ελλοχεύουν στον παγκόσμιο ιστό. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από σειρά με ήρωες κόμικ και φανταστικούς διαλόγους αναλύθηκε πώς μπορούν αν ενεργοποιηθούν οι μαθητές, να προβληματιστούν και να αναγνωρίσουν τελικά μόνοι τους τον εκάστοτε κίνδυνο.
Το συντονισμό των εκπαιδευτικών είχαν αναλάβει η Αναπληρώτρια Συντονίστρια Σύμβουλος των Σχολείων τής Φ.Ε. και Συντονίστρια Μαθηματικών κ. Σοφία Σταθοπούλου και η Συντονίστρια Πληροφορικής κ. Άννα Τζώρτζη.