Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31
Τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία Ψυχικού, Εκάλης και Πατρών συμμετέχουν φέτος με τρεις ομάδες μαθητών τους στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «F1 in Schools», το οποίο υλοποιείται εδώ και 12 χρόνια σε 34 χώρες τού κόσμου. Στο Πρόγραμμα λαμβάνουν μέρος 17.000 μαθητές και μαθήτριες από όλο τον κόσμο ηλικίας από 11 έως 19 ετών. Η Ελλάδα συμμετέχει στον Διαγωνισμό για 3η φορά εφέτος.
Συγκεκριμένα, η ομάδα τού Αρσακείου Σχολείου Πατρών λαμβάνει μέρος στον Διαγωνισμό για 3η φορά έχοντας διακριθεί τις προηγούμενες φορές στους εθνικούς τελικούς (5η θέση το 2012, Βραβείο Έρευνας και Ανάπτυξης). Για τους μαθητές τού Αρσακείου Ψυχικού και τού Αρσακείου-Τοσιτσείου Εκάλης είναι η πρώτη φορά που εισάγονται στον κόσμο τής “Formula 1”.
Και οι τρεις ομάδες προκρίθηκαν στους εθνικούς τελικούς που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο και από τους οποίους θα αναδειχθεί η ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στους παγκόσμιους Τελικούς τον Νοέμβριο τού 2014. Η Ελλάδα εκπροσωπείται στους παγκόσμιους τελικούς τα τελευταία δύο χρόνια (29-31 Οκτωβρίου 2012 στο Abu Dhabi, 8-13 Νοεμβρίου 2013 στο Austin Texas, ΗΠΑ).
Η πρόκριση στους εθνικούς τελικούς περιλαμβάνει τη συγγραφή μιας πεντασέλιδης παρουσίασης, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
• παρουσίαση των μελών τής ομάδας, των ρόλων και των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και των στόχων τής ομάδας,
• περιγραφή των τομέων που διερευνήθηκαν από την ομάδα στο πλαίσιο συμμετοχής τους στον Διαγωνισμό, όπως αεροδυναμική, επίδραση δυνάμεων, σχεδιασμός τροχών,
• αρχικά σκαριφήματα τού σχεδίου τού F1 αυτοκινήτου και παρουσίαση των διαφόρων συμπερασμάτων που κατέληξαν μέσω κάποιας αρχικής έρευνας που πραγματοποίησαν,
• περιγραφή αρχικού πλάνου ενεργειών τής ομάδας προκειμένου να διακριθούν στους εθνικούς τελικούς, δηλαδή περιγραφή θεμάτων όπως διαχείρισης χρόνου/πόρων/έργου, σχεδιασμός γραφικών, προώθηση και διαφήμιση, εύρεση υποστηρικτών/χορηγών.
Οι τρεις ομάδες προετοιμάζονται για τους εθνικούς τελικούς τού Ιουνίου κατά τη διάρκεια των Απογευματινών Ομίλων «Formula 1». Οι ομάδες αποτελούνται από μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν σε διαφορετικές τάξεις (κυρίως Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου) και έχουν αποδεδειγμένα ισχυρά κίνητρα και αγάπη για τομείς όπως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, η μηχανολογία, ο κόσμος τού «επιχειρείν», το marketing και οι δημόσιες σχέσεις. Κάθε μέλος τής ομάδας έχει συγκεκριμένο ρόλο και αρμοδιότητες, ως εξής: αρχηγός ομάδας, μηχανικός σχεδίασης, μηχανικός κατασκευής, σχεδιαστής γραφικών, υπεύθυνος Marketing και Επικοινωνίας, υπεύθυνος ανεύρεσης πόρων.
Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές ανά Σχολείο είναι οι εξής:
Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού
• Όνομα και λογότυπο ομάδας: Bolts of Lightning 
• Συμμετέχοντες μαθητές: Παναγιώτης Παπαθεοδώρου, Όλια Μαυρομμάτη, Αλέξανδρος Σαρρής, Γρηγόρης Σκευοφύλαξ, Χρίστος Παπαθεοδώρου, Ζάχος Ζερβός, Ιάσων Αργυράκης, Νικόλας Παπαδημητρίου, Χρήστος-Ευάγγελος Αργυρόπουλος
• Υπεύθυνοι καθηγητές: Χρήστος Γεωργίου (φυσικός), Μπίτσης Επαμεινώνδας (Διευθυντής Β΄ Λυκείου, μαθηματικός)

Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης
• Όνομα και λογότυπο ομάδας: Sciron
• Συμμετέχοντες μαθητές: Σπύρος Μιχαηλίδης, Αντώνης Παπαοικονόμου, Φίλιππος Κατσιμαλής, Γιάννης Κυριακόπουλος, Γιάννης Στεργίου, Αλίκη Ματιάτου, Μαρία Στεργίου, Άγγελος Πιπεργιάς
• Υπεύθυνοι καθηγητές: Χρήστος Γεωργίου (φυσικός), Παναγιώτης Βάββας (χημικός)

Αρσάκεια Σχολεία Πατρών
• Όνομα και λογότυπο ομάδας: A.R.T. (Achaia Racing Team)
• Συμμετέχοντες μαθητές: Νίκος Πανταζόπουλος, Κωνσταντίνος Τσατσάνης, Νίκος Πορευόπουλος, Νεφέλη Πετράκη, Κυριάκος Μπίρμπας, Μάριος Μέγγος, Παναγιώτης Καραπάνος, Αλέξης Αλετράς, Θεόδωρος Μπεκιάρης και Γρηγόριος Καρδαράκος
• Υπεύθυνοι καθηγητές: Σάββας Σταματόπουλος (Τεχνολογίας), Εμμανουήλ Πετράκης (Υποδιευθυντής Λυκείου, φυσικός)

Γενικά για το Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «F1 in Schools»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «F1 in Schools» αποτελεί το αποτέλεσμα μιας διεθνούς πρωτοβουλίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που υποστηρίζεται από τα Υπουργεία Παιδείας δεκάδων χωρών, όπως τού Ηνωμένου Βασιλείου, τής Γερμανίας, των Η.Π.Α., τής Αυστραλίας κ.ά., και οδηγεί τους μαθητές στην εμπειρική-βιωματική απόκτηση βασικών τεχνικών γνώσεων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων (προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών). Επιπλέον, προάγει την ομαδική προσπάθεια και τη συνεργασία μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας ένα ελκυστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «F1 in Schools» βοηθά στην εκπαίδευση των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, τις Νέες Τεχνολογίες, τις Μηχανικές Κατασκευές και στα Μαθηματικά (STEM Subjects), με έναν ιδιαίτερα ευχάριστο και ελκυστικό τρόπο. Παράλληλα, τα παιδιά κατανοούν έννοιες, όπως η αεροδυναμική αντικειμένων, ο σχεδιασμός και η παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων, η μηχανική των υλικών, η ανάλυση και αξιολόγηση αποτελεσμάτων και οι δοκιμές ελέγχου.
Το «F1 in Schools» περιλαμβάνει την εκπόνηση μιας άρτιας ολοκληρωμένης ερευνητικής εργασίας (project), μέρος τής οποίας αποτελούν η δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου (portfolio), καθώς και η κατασκευή από τους μαθητές μικρών μοντέλων F1 αυτοκινήτων από ξύλο balsa. Τα μοντέλα αυτά αρχικά σχεδιάζονται στον Η/Υ από τους μαθητές και στη συνέχεια “κόβονται” σε κατάλληλες CNC μηχανές. Ταυτόχρονα, οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες με συγκεκριμένες αρμοδιότητες ο καθένας.

Συμπερασματικά, από τη συμμετοχή τους στους Απογευματινούς Ομίλους «Formula 1» οι μαθητές ωφελούνται στα εξής:
• μαθαίνουν να αναπτύσσουν και να καλλιεργούν ικανότητες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ τους (ομαδοσυνεργατικό μοντέλο μάθησης),
• λειτουργούν ως ομάδα για τη λήψη αποφάσεων (βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση) έχοντας ως στόχο την έρευνα και την καινοτομία,
• σχεδιάζουν και υλοποιούν συνολικά ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan),
• διαχειρίζονται έργα κάνοντας προϋπολογισμούς κόστους (budget) και αναζητώντας χορηγίες (funds),
• γνωρίζουν βιωματικά το M&M (Marketing/Management) και την προώθηση προϊόντων, καθώς και τη γενικότερη ιδέα τού «επιχειρείν»,
• συνεργάζονται με διάφορους φορείς από τον επιχειρηματικό και βιομηχανικό χώρο, καθώς και με ακαδημαϊκά ιδρύματα (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ κ.ά.),
• ενθαρρύνονται να εξετάσουν το ενδεχόμενο επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας στον τομέα των Επιστημών και τής Τεχνολογίας.

View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/activities/16501-f1-2#sigProId9eb0f1e78a